Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken otrolig prisdumpning!

• jezaja

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 08:24

@Svinet 405235 wrote:

Tiden med korta brädor är förbi…..

Sant, är så mkt depower på alla kites nu så att ha en “hårdvindsbräda” är inte aktuellt och lätta personer/tjejer behöver inte mindre brädor de heller.

Jag har en 120 Naish Sol 2005 som är jävligt go men den försöker jag inte ens sälja 🙂

• christian12345

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 09:00
    kasimir;405179 wrote:
    [..]blåser ju hela tiden [..]

Shit! Jag som har börjat power-walka (tips från mamma) för att inte bli för fet i all den här stiltjen. Seglar du med tokstora drakar då eller?

Christian

• skejtar_henke

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 09:10

´Nu vet vad det är…. Han har mens. Ta en Ipren och sätt dig ner och ta det lite lungt.

• che_riff

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 09:58

Många här på forumet, inklusive undertecknad, är extrema ”prylbögar”(jag ber om ursäkt till den minoritetsgrupp som anser att detta kraftuttryck inte passar) som känner oss nästintill ”tvingade” att hela tiden åka på senaste modell av utrustning. Utvecklingen har gått mycket snabbt framåt och man ser alltför ofta åkare, inklusive undertecknad, som byter åkdon varje år utan att se åkningen följa materialets utvecklingskurva, tyvärr :(. Säljer nu även av mina 2007 Naish Torch 3, en av 2007-års bästa freestyle kites. För den intresserade framöver finns dessa på köp/sälj.

• simoneburgess

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 10:03

@Selle 405181 wrote:

Så sant så sant.

Orka böla över att folk säljer “för billigt”.
    De e ju prylhetset som gör att begagnatvärdet är så dåligt.

Men det är väl rätt så vanligt att man halverar värdet när det gäller begagnade saker och sen så slits kites en del också vilket gör att priset blir kapat lite extra.

Nejfan, begagnat marknaden har lagom pris, det är nypriset som är för högt.

Precis! Halva värdet för grejor som slits snabbt, är gansak ömtåliga i kombination med att de inte har garanti. Hava värdet tycker jag är gansak rimligt

• jezaja

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 10:07

@Che_Riff 405265 wrote:

Många här på forumet, inklusive undertecknad, är extrema ”prylbögar”(jag ber om ursäkt till den minoritetsgrupp som anser att detta kraftuttryck inte passar) som känner oss nästintill ”tvingade” att hela tiden åka på senaste modell av utrustning. Utvecklingen har gått mycket snabbt framåt och man ser alltför ofta åkare, inklusive undertecknad, som byter åkdon varje år utan att se åkningen följa materialets utvecklingskurva, tyvärr :(. Säljer nu även av mina 2007 Naish Torch 3, en av 2007-års bästa freestyle kites. För den intresserade framöver finns dessa på köp/sälj.

Jag köper alla dina gamla grejer ju alldeles för dyrt 🙂

Vad har du beställt för quiver tills i höst? Alliance eller/och helix?

• sourra

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 10:36

…eller nästa års Torch?

• mes

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 11:05

@Gadget 405080 wrote:

Andrahandsvärdet på kiteprylar är ju sjukt lågt!
    Antingen ser man dom som förnedrar sig och säljer sina kites för några tusen fastän alla vet att dom köptes för 10 000+ för 1-2 år sedan, sen är det vissa som desperat försöker få ut 7-8000 för sina lätt begagnade drakar!
    Som nybörjare vill man ju inte betala så mycket men detta börjar ju gå lite för långt och det blir en ont cirkel av allt till slut, eller?

Jag har min Anton-bräda på köp&sälj till 2900:- och får ingen respons trots att en sådan bräda kostar drygt 7000:-.
    Vad ska man göra???

Om alla fortsätter dumpa priserna är det snart inte värt besväret att sätta ut en annons!

Moment-22 för undertecknad som letat en beggad bra lättvindsbräda och nu är ett par timmar från att beställa en ny Dimitri Pro 135…
    Beg utbudet för mig som tung!?!?! vaf_n 90 kg…är lite magert.
    M

• stebe

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 14:40

@mes 405293 wrote:

Moment-22 för undertecknad som letat en beggad bra lättvindsbräda och nu är ett par timmar från att beställa en ny Dimitri Pro 135…
    Beg utbudet för mig som tung!?!?! vaf_n 90 kg…är lite magert.
    M

Du kommer inte ångra dig, grymt skön bräda:)

• fraulainen

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 21:11

@skejtar_henke 405253 wrote:

´Nu vet vad det är…. Han har mens. Ta en Ipren och sätt dig ner och ta det lite lungt.

Jag kör fan Ipren. Stolpiller. Har hela skitan full men inte hjälper det mot huvudvärken ni skåningar ger mig.

• fredric71

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 21:22
    fraulainen;405502 wrote:
    Jag kör fan Ipren. Stolpiller. Har hela skitan full men inte hjälper det mot huvudvärken ni skåningar ger mig.

Kunde tro det….ska tvunget stoppa upp grejer där bak…..hmmm

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 21:46

usch viket språk… tänk på att detta är ett eriöst forum

• surfbasse

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 21:52

köpte ett tuggummi för 50 öre tuggade det sen bytte jag det mot en stor stark

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken otrolig prisdumpning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.