Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken prognos för att köra Stockholm-Klagshamn?
-
Vilken prognos för att köra Stockholm-Klagshamn?
Publicerad av robin på 27 mars, 2007 vid 12:08Vad ska det vara för prognos för att man ska orka köra ner till Klagshamn från Stockholm över en helg?
Robin
tobhed svarade 17 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Idealprognosen är väl ostlig grundvind på 5-6 m/s och sen soligt och klart väder.
Du har väl sett vår Klagshamnsrulle från i fjol på kulingvarning.nu!
ps. ny på g
-
Högtryck över mellan sverige och lågtryck över polen är ett bra läge för klagis
-
philippos;372741 wrote:Idealprognosen är väl ostlig grundvind på 5-6 m/s och sen soligt och klart väder.
Du har väl sett vår Klagshamnsrulle från i fjol på kulingvarning.nu!
ps. ny på g
Detta stämmer bra skulle jag vilja säga – bor 10 minuter från Klagshamn så jag har bra “koll”. Dock skulle jag vilja tillägga att det behövs en smula värme så bäst är från April och över sommaren för att brisen riktigt ska kicka in. Det brukar alltid vara minst 1 bra helg i maj då det riktigt brallar på!
-
@tobhed 372755 wrote:
Detta stämmer bra skulle jag vilja säga – bor 10 minuter från Klagshamn så jag har bra “koll”. Dock skulle jag vilja tillägga att det behövs en smula värme så bäst är från April och över sommaren för att brisen riktigt ska kicka in. Det brukar alltid vara minst 1 bra helg i maj då det riktigt brallar på!
Funkar verkligen brisen bra på sommaren också, typ juli och augusti?
-
adde;372760 wrote:Funkar verkligen brisen bra på sommaren också, typ juli och augusti?
Du har rätt i att det till 90% brukar vara Maj som gäller – i somras blev det dock några gånger i Augusti(?) vilket absolut inte brukar vara direkt vanligt
Logga in för att svara.