Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken Rdm-förlängare ska man ha!
-
En Liberty i kolfiber m block från Steamlined (för RDM) har jag använt sen 2003. Om vi nu ska göra biljämförelser en Ferrari…möjligen en BMW M3 (E90).
-
Mina är inte så långa men kullagrade, men det kanske alla Liberty är. En Ferrari måste vårdas rätt så håller den länge. Och känslan i kolfiber mmmmmmm………
-
Carbon is the shit;)… Bästa förlängaren jag har haft och fortfarande använder är Kelapro…Görs de längre Jeppe? Finns/fanns de som RDM? Jag har bara SDM…
-
jesper jag antar att det var förlängaren som du visade på Stekhet afton.. i så fall e jag impad men den där knepiga fattningen som var på den verkade lite klen eller åtminstone lite knepig att ta ut å stänga om jag inte minns fel visst het som fan men jag minns att jag tänkte nja!
Det talar för en streamline som jag har till min std mast, med kullager visserligen, jag vet inte om det sitter på dom röda? men men l
Ps..länka gärna era tips! -
SWE 496;543442 wrote:Carbon is the shit;)… Bästa förlängaren jag har haft och fortfarande använder är Kelapro…Görs de längre Jeppe? Finns/fanns de som RDM? Jag har bara SDM…
Ingen tillverkning för tillfället och vad jag vet ingen planerad. Men de fanns i rdm. Jag har en kort som är grym. Verkligen superlätt (och med Streamlineds block). Skulle gärna ha ett par till av den varianten.
-
Jesper_B;543299 wrote:Min högst personliga åsikt är att den bästa aluförlängaren för kopp genom tiderna är Streamlines gamla silvriga svarvad och fräst ur ett stycke. Då den inte säljs längre skulle jag vilja peka ut Aerons nya, men som sagt hot kommer ställa skåpet totalt framåt sensomaren. /JB
Har dom ett försänkt spår till linan i år? 2008 års RDMmodell hade det inte, så den skaver mot mastfoten. Pinsamt ogenomtänkt…
-
Doc;543458 wrote:Har dom ett försänkt spår till linan i år? 2008 års RDMmodell hade det inte, så den skaver mot mastfoten. Pinsamt ogenomtänkt…
Det beror på vilken du menar. Hots lätta existerande (i lager) kolförlängare ser ut som tidigare, dvs saknar det där spåret. Har man hotsegel lägger man dock tampen i fickan på insidan av mastvadderingen. Beslaget är ej designat av hot. De som kommer senare i sommar/höst är dock designade av hot och självklart har de det är spåret du efterfrågar (och mycket mer). /JB
-
Det var inte så mycket tampen som blir över som det faktum att den skaver mellan förlängare och mastfot. Jag har Naishversionen. Funkar kanske med Naishfoten men inte med Chinook och så tappar den ringen stup i kvarten. Ser fram emot en ny utgåva.
-
Jag säger bara Chinook. De gör superbra grejer… Håll er undan från Local Spirit…
-
Danne, du känner ju mig, och vet hur jag traschar min grejjer, MEN min kolförlängare ifrån windsurfing.se, är nog en av de grejjer som funnits längst i mina ägor, såjag tror fan inte det spelar världens roll om vad det står på den.. Är det till simmer seglet du skaffat RDM?? Det är förövrigt pin…
-
TDK!jasså det e så!
Jag har vart inne på den å kollat. bra pris dessutom. och dina grejer får ju ta en hel del stryk! -
Shit riggade med en vanlig Hot RDM förlängare idag…säger bara en sak, hoppas mina Power XT dyker upp snart….
Logga in för att svara.