Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken Rdm-förlängare ska man ha!
-
DanneMan;543454 wrote:jesper jag antar att det var förlängaren som du visade på Stekhet afton.. i så fall e jag impad men den där knepiga fattningen som var på den verkade lite klen eller åtminstone lite knepig att ta ut å stänga om jag inte minns fel visst het som fan men jag minns att jag tänkte nja!
Det talar för en streamline som jag har till min std mast, med kullager visserligen, jag vet inte om det sitter på dom röda? men men l
Ps..länka gärna era tips!DanneMan,
Det är en genomtänkt designad detalj på Aerons DUO-system. Använder man push-pin knappen SKA det vara knepigt att få ut kopp-adaptern. Den är designad så. Använder man vanlig kopp – glider den in och ut otroligt lätt liksom det är lätt att trycka in de två kopp-knapparna. Hm.. lite svårt att förklara när man inte sitter med förlängaren. Hur som helst, vill man ha ett system som både funkar med pin, med full funktionalitet och bekvämlighet OCH med kopp till 100% är nog Aerons DUO-system svårslaget. Deras ring för förlängningsinställnigen är också den finaste jag någonsin stött på (vidareutvecklad version a la NP)./JB
-
Har testat Chinook, North och Local Spirit. Chinook är klart bäst och Local Spirit borde vara kriminellt att sälja…..
-
Konstigt att alla är så negativt inställda till local spirit?
Jag kör local spirit både mastfot och förlängare.
Förutom att rullarna är lite sega och att de käkar mycket tamp har jag inte haft några problem med dem. 4:e säsongen och håller bra ännu.Vad har hänt med era localspirit förlängare?
-
Stewen;543944 wrote:Konstigt att alla är så negativt inställda till local spirit?
Jag kör local spirit både mastfot och förlängare.
Förutom att rullarna är lite sega och att de käkar mycket tamp har jag inte haft några problem med dem. 4:e säsongen och håller bra ännu.Vad har hänt med era localspirit förlängare?
En bra förlängare är kanske inte seg i rullarna och käkar tamp…
-
ähh. folk är ju snobbiga.
jag körde med local spirit och exakt likadana men med andra klibbor på i många år.
Visst. om jag får välja så behåller jag ju min streamline. gamla silvriga modellen. Det ÄR skillnad men jag tycker inte att de är så dåliga som alla försöker få det att låta.Jag skulle itne sluta surfa om det bra fanns local spirit att köpa vilket det i stort sett låter som på många här.
-
surfmeister;543933 wrote:Har testat Chinook, North och Local Spirit. Chinook är klart bäst och Local Spirit borde vara kriminellt att sälja…..
Varför??
-
TDK;543964 wrote:Varför??
Mastfoten gick sönder efter några veckor (bulten/muttern lossnade på koppen och jag torskade en bra surfdag) och förlängarens popnitar lossande efter 2 månader. Fick tillbaka pengarna på Surfers och köpte NP mastfot och North förlängare istället. North-förlängaren har bra kvalité men har riktigt kasst rullsystem vilket gör att man måste förlänga extra för att få det rätta nerhalet (tamparna korsar varandra pga cleatets position). Av dessa tre förlängare är utan tvekan Chinook bäst; kan inte bedöma andra.
-
Oscar;543946 wrote:En bra förlängare är kanske inte seg i rullarna och käkar tamp…
Det är ett billighetsmärke så då får man kanske räkna med några små issues. Att den käkar tamp är inte hela världen och lite sega rullar stör inte mig eftersom jag inte kör med racesegel.
Men som det låter på många så är det rena rama skräpet vilket inte är min uppfattning utan jag tycker de funkar klart tillfredsställande. Sen självklart att det finns betydligt bättre men då är det ett annat pris också. -
Om man räknar det som billighetsmärke borde det vara billigare då och inte dyrare än t.ex. Chinook som diskuterats här?!
Dagspris för LS rdm förlängare alu 45 cm 599.- vs Chinook rdm förlängare alu 38 cm 495.-
Det kan man ju fundera över… -
surfmeister;543971 wrote:Mastfoten gick sönder efter några veckor (bulten/muttern lossnade på koppen och jag torskade en bra surfdag) och förlängarens popnitar lossande efter 2 månader. Fick tillbaka pengarna på Surfers och köpte NP mastfot och North förlängare istället. North-förlängaren har bra kvalité men har riktigt kasst rullsystem vilket gör att man måste förlänga extra för att få det rätta nerhalet (tamparna korsar varandra pga cleatets position). Av dessa tre förlängare är utan tvekan Chinook bäst; kan inte bedöma andra.
Oki.. Låter som ett bra argument.. 🙂
-
Endy;543983 wrote:Om man räknar det som billighetsmärke borde det vara billigare då och inte dyrare än t.ex. Chinook som diskuterats här?!
Dagspris för LS rdm förlängare alu 45 cm 599.- vs Chinook rdm förlängare alu 38 cm 495.-
Det kan man ju fundera över…word..
-
Endy;543983 wrote:Om man räknar det som billighetsmärke borde det vara billigare då och inte dyrare än t.ex. Chinook som diskuterats här?!
Det kan man ju fundera över…Det var inte vad jag betalade för mina men good point.
-
okej man kanske borde följa upp också .. det blev en Kevlar-Kolförlängare RDM 30 cm cup-system från Vindsurfing.se jätte len och fin.. 575:- plus frakt.
att dra nedhal med denna var en dröm! den var t.o.m bättre än streamline med kullager..som är grymt bra den med.
-
Jag har 40 st med exakt samma beslag (nej de rostfria rullarna rostar så på mina är det mässing) tillverkade i samma fabrik och med samma produktionsteknologi och kvalité. Jag säljer dessa för 150:- styck. Det står visserligen hotsailsmaui på dem och det MÅSTE man slipa bort. INGEN GARANTI!!! Och rekommenderas enbart för plattvatten och inga radikala trix. Enstaka exemplar KAN hålla för mer.
Vill man ha “samma” förlängare som håller, dvs med 3mm tjockt gods och 100% kolfiber behöver man inte slipa bort hotloggan, däremot hosta upp med 800:-
/JB
Logga in för att svara.