Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken RDM mastförlängare

• stinger

Medlem
    19 november, 2007 vid 13:22

Jag har en SDM Chinook Alu. Bra block så jag orkar dra nedhal i vågsegel utan riggpinne (och jag är dessutom liten o klen 🙂 )

• swe-496

Medlem
    19 november, 2007 vid 16:15

@Jester 429471 wrote:

Libertys SDM-förlängare höll inte för krafterna som krävs för rejs-segel. Blev helt äggformade, och en av dom sprack dessutom (på land, vid riggning som tur var).

Jag har en Liberty till mitt 10,0 racesegel. Har inte sett någon tendens till att den blir äggformad. Däremot Streamlineförlängaren jag hade i Alu blev det första gången jag använde den..

• tim-eriksson

Medlem
    19 november, 2007 vid 18:45

Min far köpt en chinook kanske 1994. Jag seglar nu med samma förlängare och den är som ny (okej, lite krigsskador då..). Kör hellre med den än min windsurfing.se kol.!

• swe-496

Medlem
    19 november, 2007 vid 19:13

@Tim.Eriksson 429547 wrote:

Min far köpt en chinook kanske 1994. Jag seglar nu med samma förlängare och den är som ny (okej, lite krigsskador då..). Kör hellre med den än min windsurfing.se kol.!

Varför det?

• tobhed

Medlem
    19 november, 2007 vid 19:58
    Jester;429460 wrote:
    Får göra reklam för NPs grymma MXT-förlängare… Bästa längare jag har haft, helt klart. Finns även för RDM, har jag för mig. Och barnsjukdomen med mastfötterna är löst, och har man en gammal är det väldigt enkelt att modda den så den fungerar bra.

Nedhalsrullarna är helt perfekta, tampen går spikrakt mellan blocket i seglet och rullarna. Sitter även en grymt bra tamp som standard. Inga som helst problem att dra stora rejs-segel (Libertys längare klarade inte av det…). Och hållbara verkar dom vara.

Hur kan man se om det är en gammal MXT-förlängare? Det var glapp någonstans har jag för mig, men vad ska man leta efter/titta extra noga på?

• jester

Medlem
    19 november, 2007 vid 20:04

Det är inte förlängaren du skall titta på, utan mastfoten… Jag kunde plocka isär bitarna med muskelstyrka. Men jag öppnade mastfoten, satte en distans bakom fjädern, och så satt den som berget. I övrigt så är det faktiskt svårt att se skillnad på dom. Dom nya sitter som berget iaf…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken RDM mastförlängare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.