Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilken segelmakare? (Västkusten, GBG)
-
Vilken segelmakare? (Västkusten, GBG)
Publicerad av ola_p på 21 maj, 2007 vid 07:36Jag behöver fixa ett par sömmar som släppt i en mastficka, vilka segelmakare är duktiga? Helst i Göteborgstrakten.
Har lagat på NorthSails i fisketräsk en gång, det blev bra men med en ganska saftig prislapp… Finns det fler som är bra?
backatorp svarade 17 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Bytte en ruta hos en segelmakare i kungälv engång… Kommer inte ihåg vad dom heter men låg på Utmarksvägen nr 8 tror jag.
Pröjsade 500 för byte av rutan. Blev riktigt snygg gjort.Vad tar Northsails i fiskebäck?
/Jonas
-
NS tog 1300kr, men då bytte de en ryta, fixade till dekoren med märkduk, samt lagade två revor i mastfickan.
Har du lagat nått hos Lundhs adde?
-
Har lagat hos Lundh och de gjorde ett bra arbete men jag tror inte de tar emot våra segel längre. Ring och hör först.
-
Ang. segelmakarn i Kungälv så antar jag att du syftar på Henrik Ottosson segelmakeri.
/jonny
-
Ola_P;384450 wrote:Har du lagat nått hos Lundhs …..?
Tjenare Ola
Japp, stora rutan gick på 1300:- på Lunds, helt ok lagning men dyrt enligt mig, NS skulle ha mer!!! (betalade 800.- för samma lagning på NS för 4 årsen vilket NS nekade till, tills jag tryckte upp kvittot o trynet på dem:tongue:)
SMS tjejen adde snackar om är billigast, dessutom har hon koll på materialen, hon brukar även hämta/lämna i Gbg då hon pendlar till Varberg, Max 1000:- sa hon:laugh: , verkar ha koll om man säger så, hon får mitt nästa trachade objekt…..
(PS. varning hennes humör, lite småbesk tjej det där)./Glenn
-
Lagade en sprucken söm för 250 pluringar hos NS i Fisken. Gôr nöjd.
-
Hej!
Jag har precis lämnat in segel på Northsails. Det blev mycket bra. Vet inte om jag tyckte att det var så dyrt heller. Vet ingen annan.
Logga in för att svara.