Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken segelstorlek ska jag ha ?

• Vilken segelstorlek ska jag ha ?

Publicerad av slim_jim på 9 juni, 2004 vid 07:22

Har idag 6.4 som enda segel men ska skaffa ett större för att få mer tid på vattnet, funderar på ca 7.5 – 8.0, gör det någon större skillnad vilken jag väljer ? Blir nämligen billigare med 7.5 då jag inte behöver införskaffa en ny förlängare oxå.
    Tacksam för synpunkter och förslag på segel

Har en 130 l freeride, 460 mast och väger 67 pannor

slim jim

danneman svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2004 vid 09:21

Simmer Zero-5 8,0 riggas på 460 mast!!

• danneman

Medlem
    9 juni, 2004 vid 19:51

Har precis som du ett 6.4 med 460mast köpte för en vecka sen ett nytt simmer Zero5 7.5 -02
    Har kört med det sen dess kanske 8.0 hade funkat ännu bättre men lite skillnad på 2700 och 3300+ ny mastförlängare och bom.

Alltså ett nytt riggpaket Ähh köp 7.5an

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken segelstorlek ska jag ha ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.