Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken sotlek på Kite??

• Vilken sotlek på Kite??

Publicerad av wippika på 28 mars, 2008 vid 21:57

Hej

Måste ta tag i kite’andet nu….

har en 14 m2 C kite men blir aldrig mycket åkt på den. Sitter och tittar på lite begagnade nu.. Är alla nya kites Bow kites?

Väger ungefär 85kg 1.90 lång… Räcker det med en 10 m2 om man är runt halmstadstrakten och kör…

Körde lite i sommras men det kändes nästan alltid när det blåste, som att man var överriggad med 14m2.. Kan tilläggas att man är riktigt färsk på det också..

ha de gött!!

turmere svarade 16 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • thorn

Medlem
    29 mars, 2008 vid 11:18

Jag skulle ha tagit en 12a bow den kan du hålla i rätt mkt vind. Gamla C-kites har inte alls så stort vinregister som bow-kitsen har.

• wippika

Medlem
    29 mars, 2008 vid 12:22

Ok…. ska leta upp någon sådan bgagnad, något man ska tänka på med begagnade… gör det något om dom är ett par år eller ska man satsa på nyare?? Olika kvaliten på märken eller kvittar det??

Hittade dessa här:
    Cabrinha “Omega 12” -07 (Bra skick)
    6000:-

Liquidforce Havoc 12 2007
    Nyskick
    2500:-

liquidforce sämre eller ??

Tja

• thorn

Medlem
    29 mars, 2008 vid 19:37

Är du säker på att Liquid Forcen såldes för 2500!!! Jag skulle tro att han skulle ha 5500 för 12an och det var 8an som gick för 2500.
    Men om jag skulle välja melan dom två så skulle jag hart tagit LF:en. Har för mig att Cabrinha omegan är ngn slags nybörjar kite (hjälp ngn).
    Allt som är nyare än 07 borde ju va riktigt bra men det fins säkert bra grejer från 06 också men det är svårt som nybörjare att veta vad man ska köpa för man har inte koll på vad man ska kolla efter.

Lycka till.

• turmere

Medlem
    2 april, 2008 vid 23:48

Kan bara säga att LF havoc är en välbyggd och bra kite med massor av depower.
    Jag hade en LF havoc 2007 10´a och väger kring 90kg, den fungerar väl från 14 knop kanske men funkar väl bäst i lite över 20.

-Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken sotlek på Kite??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.