Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken stark hållbar färg ska man ha på en bräda?

• vilken stark hållbar färg ska man ha på en bräda?

Publicerad av naish på 24 augusti, 2003 vid 17:22

Har råkat slå av lite utav nosen på min tabou 3s-00. Någon som vet vilken sorts färg man ska ha för att man ska kunna se så lite som möjligt av skadan ?!

Är det inte någon som vet vilken sorts färg man ska ha!??

anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • voodoo

Medlem
    24 augusti, 2003 vid 18:24

billack borde bli bra!

• fenan

Medlem
    24 augusti, 2003 vid 19:33

annars så finns det 2komponents färg till båtar.. håller mycket mycket bättre än billack.. e dyrare mem men.. har även sett att de kommit 3komponents.. men de kostar mer än utrustningen laugh.gif, nej men dyrt e det iaf… de som jag kan varna för är 1komponents , de e rent skit då e det bättre att låta bli å måla, den lossnar iaf efter mycket kort tid

• xavier

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 06:58

billack i sprayburk är billig, enkel att använda och finns i många nyanser. dock tycker jag att den lätt skrapas av om masten råkar swooscha förbi. om du vill använda billack så är mitt tips att du använder passande grundfärg först, jag tycker färgen fäster bättre då.

när jag var nere på Sparrholms båtbutik i Malmö erbjöd de sig att bryta en 2 komponents gelcoat till mig för kring en hundring. det räckte att man tog med sig ett färgprov så fick man en liten, ~2dl, färgburk med sig hem.

bör jag nämna att jag inte var sugen på att skrapa av en stor flaga av brädan för att ha som färgprov… wink.gif

• kesse

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 08:23

International tvåkomponentslack är klart överlägsen i slitstyrka men dyr.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 11:42

International Perfection 709 funkar bra. Det är en två komponent lack färg.
    /björn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vilken stark hållbar färg ska man ha på en bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.