Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek?.

• Vilken storlek?.

Publicerad av anonym-anvandare på 24 juli, 2002 vid 19:45

Hej alla kitare…

Har precis gatt pa kurs i sverige. befinner mig just nu pa hawaii, och windsurfar. underbart har bara om vind tillater det, men funderar pa att prova pa kite, ev kopa. sa undrar jag vilken storleken som e vanligaste i sverige nar det galler kite, speciellt stockholm. eftersom de e dar jag bor. hade tankt mig windsurfa from 3.7 upp till 6.3 (segel) med wave och fressride/wave brador och dar efter kite nar vinden e for svag for windsurfing. vager 83 kg. e storleken 13.5 och 15.5 AR5 bra tips.. tacksam for svar.,

ha det.. Jojo…

anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    24 juli, 2002 vid 19:48

Jo allt mellan 10-15 blir bra!

• tokdrag

Medlem
    25 juli, 2002 vid 16:21

Köp inte både 13,5 och 15,5 om du inte har riktigt gott om pengar. Några storlekar imellan gör inget. En 15,5m² drake kan du lätt hålla tills du plockar fram 6.3:an.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2002 vid 09:18

ca 10 kvm projicerad blir nog bra !
    http://www.dacon.biz

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2002 vid 21:07

10m² funkar från ca 10 m/s efter ett antal träningsdagar. Det betyder att du får använda den ca 3-4 ggr om året om du bor i Stockholmsområdet. Det blir lååång väntan mellan dessa tillfällen. Köp en större drake.
    /Oskar

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2002 vid 08:36

Köp en Airblast 11.8 (16m2) från wipika. Då har du en fet drake som svänger fort och går att hoppa fete med.

Peps – http://www.toeside.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2002 vid 10:03

10 m2 projicerad tubekite blir ca 13.5 m2 !!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2002 vid 16:32

Jätte billigt med kitekurs på Hawaii typ 150 dollars i timen bara, vet att dom hänger en om man inte tar en kurs. köp en 8.4 Wipika (11.5/9.5 Naish) om du ska surfa på ön.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek?.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.