Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek???

• mrmille

Medlem
    9 juli, 2005 vid 00:16

Nä, inget fel på dig!
    Men jag säger bara att det går att göra det. Även om det är bra mycket bekvämare och roligare i 15 sekundmeder med en 10a.

Nice med lite WB, önskar jag hade möjlighet/gear wink.gif

• kaiser

Medlem
    9 juli, 2005 vid 07:01

Håller med anna helt. 9 är bra då du nästan inte väger någonting alls.

På sommarhalvåret då det inte blåser så mycket kan 13/14 nog vara lagom. Årets draker i lite större storlek är snabbare än fjolårets och definitivt snabbare än tidigare år, så köper du en -05a runt 13/14 så är den lite lättare att lära sig med oxå.

en drake: 12 förslagsvis
    2 drakar 9+13/14

Du kan ju köpa 8+12 oxå för du väger fan inte mycke.

med tanke på din ringa längd så köp fan inte större bräda än 128.

btw väger du bara 55kg så se upp för Kaiser på vattnet cool.gif

• patrikol

Medlem
    9 juli, 2005 vid 07:20

Håller med Kaiser lyssna på Anna hon väger ingeting hon i heller!
    Så hon vet vad hon brukar köra med själv brukade jag köra 14 kvm när Anna körde 9 kvm (Min vikt 92kg)

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 08:04

Hm, den där 12’an låter intressant! Måste köpa en beg. då ekonomin inte tillåter nå’t annat… Vilket vindregister har jag med en 12’a? Bor i Gbg-trakten och det verkar inte blåsa så mycket nuförtiden 🙁

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 08:05

Nja, nytt blir alldeles för dyrt… hade tänkt lära mig ordentligt på en beg. och sen köpa till nya bra!

• liljedahl

Medlem
    9 juli, 2005 vid 08:13

Jag har en begagnad Cabrinha Access 12m 2003 som jag knappt använt själv (5-6ggr) eftersom jag har flera. Väldigt stabil och nybörjarvänlig och används som skolkite i USA eftersom den är lättflugen och lätt att starta från vattnet. Den är som ny och du får den för 3200 kr. maila joakim.liljedahl@gmail.com eller ring 0768-507904 /Jocke

• asger_g

Medlem
    9 juli, 2005 vid 11:08

Best produkter kan fåes via Danmark

Asger G

• gugge

Medlem
    9 juli, 2005 vid 21:57

Ja fan Kaiser!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juli, 2005 vid 08:57

Vad tror ni om en Cabrina black tip 10 m2?? kan det vara bra att börja/fortsätta på? Ifall det funkar ska jag bara hitta en bräda också…

• patrikol

Medlem
    10 juli, 2005 vid 10:02

10 är ok om du skall ha en större kite också skall du bara ha en så får du förmodligen mer nytta av en 12a.

• kaiser

Medlem
    10 juli, 2005 vid 13:23

Ska du bara ha en kite så är 10an ett bra val. själv åker jag mest med 12an, men då väger jag nästan d dubbla. som sagt ska du ha 2 kites så 7/8/9 och 12/13/14. tycker nog en 10a låser dig om du ska ha fler sen, men det går ju alltid att sälja och skifta.

• pjoter

Medlem
    10 juli, 2005 vid 13:34

tycker inte en 10a låser. den blir som en 12-14 för oss som väger lite mer. en perfekt mittenkite. köp en sån sen ser du om det är större eller mindre du prioriterar först. 7-10-14 e nog en perfekt kombo om du vill ha 3 kites.
    har du fått ett bra pris på en tia så slå till! torr du komemr bli nöjd! märke och modell är inte så jäkla noga, handlar mer om va du vant dig med.

• kaiser

Medlem
    10 juli, 2005 vid 14:42

Svar till:

tycker inte en 10a låser. den blir som en 12-14 för oss som väger lite mer. en perfekt mittenkite.

[/ QUOTE ]

med tanke på att jag nästan åker 16 då anna åker 9a….
    ”För oss som väger lite mer”? Vem väger mer än vem o hur mycket är lite mer? Du väger ju fan oxå runt 55!
    En 14 är väl knappast en mitten kite om man vill räkna kite till actionsporterna?

7-10-14 är en bra kombination för dig tjejen, men ärligt pjott, alla är inte lika täta som dig smirk.gif

• tomw

Medlem
    10 juli, 2005 vid 14:54

Hej,

Jag röstar på 7-10-14 eller 10-14.

Hela livet tyckte att jag var en lightweight (70kg) och vill vara större, nu skulle jag vilja ser ut som en jockey. 50kg!!!

Kolla in Windexpress.com

Alla brands funkar likadant, gå inte på marknadsföring. Köp inte en kite äldre en 2004.

Hos Windexpressu får 2-3 kites till priset av 1 ny. Jag har 4st och är hel nöjd. Windwing kites är ett år före andra i utvecklingen.

Annars kör många Slingshot här nere och även dem som är väl använt och hårdkört ser fortfarande bra ut. Baren och leash system är viktigare en kiten. Slingshots är ett föredöme.

TW

• kongos

Medlem
    10 juli, 2005 vid 15:04

Svar till:

Vad tror ni om en Cabrina black tip 10 m2?? kan det vara bra att börja/fortsätta på? Ifall det funkar ska jag bara hitta en bräda också…

[/ QUOTE ]

Ett tips.
    Köp inga stora nybörjarbrädor al la 170 lång.
    Inga beg. wakeboars.
    Börja med en riktig, hyfsat ny bräda.

Själv köpte jag en Tablas för en två år sen.
    Jag skulle tro att beg.brädor från de året 2003 och framåt är ok men en ny bräda blir du nog inte besviken på.
    Det blev inte jag.
    Fast jag körde ju på en moddad wakeboard från typ 98 innan och en fanatic megastor mutant.

/E

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.