Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilken storlek???
-
fan va du yrar. tycker dom flesta som väger 70-80 har runt 13 som mellankite om dom har 3 vilket dom flesta vill ha. typ 9-13-17 e ju en grymt vanlig kombo.
man kan bara ha en 7a också för det e ju då de e mest action att köra. men fan om de blir så mkt action med max 10 åkdagar per år. kommer ju ha glömt bort hur man tar höjd mellan gångerna.haha, neh jag vet. man tjänar ju grymma pengar som soffliggare men de e inte lätt å få tid att ta sig till stranden bara.
-
Hon har ju fan knapt råd med en kite. putsa glasögonen o kom ut ur dimman.
nä men en 10a till dig att lära dig på är perfekt.
/kaiservagn
-
sitter man ändå bara på steffo så kan man ju lika gärna göra d på jobb o få pengar för d
/keso igen
-
haha, näh såna här dar kan man lika gärna jobbe å få råd med grejer. man borde skaffa sig ett jobb där man endast jobbar vindstilla dagar. fast de klart, känns inte fel å ligga på stranden såna här dagar heller precis.
-
Jisses, tack för alla tips! Vet inte om jag blev klokare – men det blir väl en 10’a eller 12’a, vilken jag kan hitta billigast så jag kan ut o köra lite.
Bräda: Runt 130 cm lång – är det bra eller? Kör man på samma bräda länge, eller vill man byta upp sig?
Sele: Vad tror ni om en darkrider (har testat den förut – grym!) eller en dragon shield ladies..?? Man har väl samma sele ett tag så det kan man väl ”investera” i 🙂 -
Det blir bra oavsätt om du väljer 10 eller 12 ta det som du kommer över som är i bäst kvalité samt billigt. Du kommer inte att behöva byta bräda dom första 2 åren. Darkridern är bra men prova helst först vi är alldeles för många som kört med dåligt sittande selar alldeles för länge.
Lycka till. -
Svar till:
Svar till:
Har precis lärt mig grunderna, och det är ju skitkul så nu ska jag köpa en kite! Men vilken storlek ska jag börja med?? Är tjej, 164 lång ca 55 kg och vill köra mellan 5-12 m/s typ… Mkt tacksam för hjälp!
[/ QUOTE ]
jag har en beg 11 samt e nbeg 12a till rba pris samt lite nya kites om du vill ha det kolla http://www.kiteboard.se
finsn tjej rabatt!!!
[/ QUOTE ]
Nu e du ute på djupt vatten å kitar… du vet väl att tjejrabbat e olagligt p.g.a att det ses som diskriminering.. Taxibolagen fixade praxis på detta när de erbjöd tjejtaxa…
mvh
Micke -
Bara en gissssning: är det Tina?
lycka till med kiteköpet i annat fall..
Johan i uppsala
-
Svar till:
lycka till med kiteköpet i annat fall..
[/ QUOTE ]
Hm … i annat fall
Logga in för att svara.