Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vilken storlek?

• conne

Medlem
    14 maj, 2006 vid 15:13

merci merci.. tackar alla för hjälpen.. nu har jag lite kött på benen om jag får säga så.

• jacko

Medlem
    14 maj, 2006 vid 15:16

så sammanfattningsvis så e FOIL-folket är hemska, LEI-folket softa?

• gethighsports

Medlem
    14 maj, 2006 vid 15:32

Prata med Anders på Lasurf i Landskrona om en deal på två Slingshot Turbo Diesel och en Slingshot bräda så hjälper han dig med att välja rätt kites och bräda samt ger dig en kanondeal.

14 o 10 eller 12 o 8 eller 14 o 8 är inte helt lätt att välja, val av bräda spelar också roll, ska det vara SX 130 eller SX 137? Så diskutera med Anders.

Att dissa bow kite för en nybörjare tycker jag inte är vettigt då de är klockrena. TD är underbart skön och förutsägbar i sitt beteende.

mvh

J-O

• tobas

Medlem
    14 maj, 2006 vid 16:36
    Nilsson wrote:
    Varför så arg? Förlåt om jag skrev något dumt!
    Vadå arg!! Inte enda svordom ju, förutom att jag skrev något om att djävlas 😉

Kan väl förstå att ni som säljer och gått över till BOW ärligen kan lovorda dessa, men då ska man ju ha i åtanke att ni troligtvis konverterat från
    C-tubhelvetet!

Må väl whatever you ride / TOBAS

• matthias

Medlem
    14 maj, 2006 vid 17:03

tobas – pensionär, ser ut som en tysk och kör foil. så lyssna inte på honom. Köp vanliga c-kites på en gång om du vill ha max prestanda och en bräda på 130! inte ska man väl låta en saker som säkerhet, depower och vattenstart väga tyngre än ren prestanda?

• larssa

Medlem
    14 maj, 2006 vid 17:41

Beroende på hur stort vindregister du vill ha. Så skaffa en 12:a bow typ Turbo Diesel eller 10 & 14.

• davids

Medlem
    14 maj, 2006 vid 17:42

word matti

• nilsson

Medlem
    14 maj, 2006 vid 17:46

Tobas! Jag säljer ej några kites!
    Skulle jag råda någon idag att köpa kites, skulle jag råda till följande:
    A) 1 kite, slingshot turbodiesel 12:a
    B) 2 kites, slingshot turbo diesel 14 0ch 10

• superman

Medlem
    14 maj, 2006 vid 18:13

Om jag skulle råda någon att köpa kite, och inte vill ha bow… kör North Vegas06! Lätt den bästa kiten jag kört…

• skye10

Medlem
    14 maj, 2006 vid 19:09

Alltså, du kan köpa och köra på precis vad du vill för alla har nu sagt att allt är lika bra.

Tycker dock inte du ska vara så anti-foil, det förlorar du nog själv på. Ha öppet sinne och testa lite olika grejjer innan du bestämmer dig. Låt inte andra bestämma åt dig.

Ett annat tips är att avvakta ett litet tag och få feedback från vanliga åkare som testat en massa drakar på BOW festivalen som gick av stapeln den här helgen.

• arent

Medlem
    14 maj, 2006 vid 19:26

Jeg själv har precis köpt en Turbo Diesel 12 m2 og et SX board på 130 cm hos Anders / LASurf, som er nævnt ovenfor, og jeg tør godt love, at jeg fik et rigtigt bra pris. Bräda har jeg fått, kitesne kommer sist i den her vecka.

Jeg vejer själv runt 72 kilo, og brugte lang tid på at diskutere storleker med Anders, tills vi fann fram til 12an og 130 bräda. Da har vi forberedt, at jeg kan köpe en mer kite efter sommaren, når det börjar at blösa til höst. Då blir det kanske en 8ar, men det vet jeg ju själv efter at ha kitet hela sommaren. Och då vet jeg också, om jeg vill ha en mer bow eller hellre en C-kite. Jeg er mycket nöjd med Anders’ service så langt här, og kan anbefale at du ringer honom.

Mvh Arent

• baner

Medlem
    14 maj, 2006 vid 19:31

Jag var på BOW eventet och skulle nog rekommendera en bow till nybörjare. Jag har provat OZONE Instinct 9 och den var riktigt bra och har själv en Vegas 06 14 och den är också riktigt bra. Men till nybörjare skulle jag rekommendera BOW:en p g a den större möjlighten att reglera kraften. Tyvär dök det inte upp några foilar på eventet, så de kan jag inte uttala mig om.

• christian-ingels

Medlem
    14 maj, 2006 vid 19:46

Jeg kender mange som er starter her i Danmark, og de kommer mest ud i godt vejr om sommeren – og der er der normalt ikke så meget vind.

Gå derfor efter en 12- 16 kombination. Du kan holde 16’eren fra 5-8 i starten og 12 fra 7-11 m/s. Køb brugt da du taber mange penge på nyt udstyr og uden tvivl vil du slide meget på kites mens du lærer.

Sørg for at få kites med 5te line, så er de mindst ligeså sikre som BOW/SLE kites, og de vandstarter/relauncher rigtigt nemt. Nogle BOW har svært ved at vandstarte, og der kan være fare for at de inverterer (vender vrangen ud) hvilket kan ødelægge styring, og i værste tilfælde også ødelægge kiten…

Kig i brugt markedet, der er masser til salg som passer dig (bl.a. mine North kites:wink: )

• gurra_g

Medlem
    15 maj, 2006 vid 11:01
    Christian Ingels wrote:
    Jeg kender mange som er starter her i Danmark, og de kommer mest ud i godt vejr om sommeren – og der er der normalt ikke så meget vind.

Gå derfor efter en 12- 16 kombination. Du kan holde 16’eren fra 5-8 i starten og 12 fra 7-11 m/s. Køb brugt da du taber mange penge på nyt udstyr og uden tvivl vil du slide meget på kites mens du lærer.

Sørg for at få kites med 5te line, så er de mindst ligeså sikre som BOW/SLE kites, og de vandstarter/relauncher rigtigt nemt. Nogle BOW har svært ved at vandstarte, og der kan være fare for at de inverterer (vender vrangen ud) hvilket kan ødelægge styring, og i værste tilfælde også ødelægge kiten…

Kig i brugt markedet, der er masser til salg som passer dig (bl.a. mine North kites:wink: )

Håller med…

• nic

Medlem
    15 maj, 2006 vid 11:23

Slingshot TD är fin och finns i trakten vilket inte är fel.
    Appropå invertera, många satte Ozone Instinct som sitt förstaval på demodagen (enda SLEn dessutom som inte kan invertera)

Du kommer vara nöjd kund med vilket som.

nic

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vilken storlek?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.