-
Vilken storlek på FW och segellinje???
Hej
Behöver lite input från mina surfande bröder och systrar…
Bor i Sthlm och kör mest söder om stan. Åker till Haga ett par gånger per år och tänkte försöka ta mig till Apelviken några gånger i år också. Väger 69 kg. Jobbar fortfarande med att få gipparna att sitta (svårt att lära gamla hundar sitta). Skulle vilja börja prova på lite B & J / småvågor
Har idag en Fanatic Skate 100l -03 och linjen 5.0 NP Search -02, 5.8 NP Search -03 (favoriten) och 6.6 Challenger Morpho (som jag nästan aldrig använder då det bara känns stort och inte ger någon direkt tidigare planing än 5.8)
Kommer behålla Skaten för Sthlms-segling men vill ha en mindre bräda också samt lite fräschare segel
Funderar på en beggad freestylewave typ RRD FW 80/ Goya One 77 och fjolårs Simmer Icon 4.4, 5,0 och 5.9 (eller XD 6.0) alt Crossover 4.5, 5.0 och 5.7 (eller 6.2)
Vad säger ni om den kombon för den typen av segling? Ska jag välja en bräda som är snäppet större/bredare då jag inte är så duktig? Funkar seglen med de två brädorna? Vad behöver man för segelstorlekar i Varberg? Hur är nya segel kontra mina?
Jag vet, mycket frågor och kanske lite rörigt upplägg men all input motttages tacksamt.
/Johan
Logga in för att svara.