Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken storlek på kite klarar jag?

• Vilken storlek på kite klarar jag?

Publicerad av thatsammyboy på 24 juli, 2009 vid 16:47

Jag är 180 lång och väger 75 kg.
    Skulle en 14kvm North Vegas -07 kite vara för stark för mig som är nybörjare?

Skulle vilja ha en 12kvm, men jag får nog anpassa mig lite efter vad som finns på beg.marknaden känns det som.

Bör jag då anpassa mig uppåt till 14kvm eller nedåt till 10kvm?

Tacksam för svar!

sourra svarade 15 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • eliasp

Medlem
    25 juli, 2009 vid 04:44

väger också 75.. bor du på västkusten så hade jag nog gått ner åtminstonde 2 storlekar från 14. bor du i inlandet så är en 14 bra. ja det beror på vad det brukar vara för vindar på din hemmaspot.. å ligger de inte uppe en 12kvm nu av intresse så ha lite tålamod, de kommer nya hela tiden å nu ska folk snart beställa nya kites! hade gött

• thatsammyboy

Medlem
    25 juli, 2009 vid 09:05

Bor i Varberg så 14 är väl för stort då som jag misstänkte :/.
    Tackar för svaret, tålamod är tyvär inte min största dygd. Men jag ska fortsätta leta 🙂

• skotten

Medlem
    25 juli, 2009 vid 15:42

yah take a 12 you will be sorted

• viktor040

Medlem
    26 juli, 2009 vid 05:57

sorry om jag lanar traden, Vill inte gora en ny trad eftersom det finns en miljon och fragan har sakerligen stallts 100 ganger men ar inte saker an.

Vilken storlek po kite borde jag borja med? vager runt 70kg. Bor i malmo. kommer kora mycket i habo och andra narliggande spots. Kommer kopa en nyare antagligen 07-08 kanske en 09 om polaren har i usa saljer sin. Hur ar vinden? borja med en tolva och senare kompletta med en 9a? eller ar jag helt fel ute? Vad brukar vinden ligga runt? tacksam for svar!

Hata fagelskådning

• sourra

Medlem
    26 juli, 2009 vid 13:39

Börja med nåt som är mellan 10-12 kvm. Och ligg lågt med fågelskådarhetset. Det finns folk som är inne och läser i våra trådar och citerar såna utlåtanden för att framställa oss i dålig dager.

• vzone518

Medlem
    29 juli, 2009 vid 03:36

wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…self-shot-emo-babe.jpgMaple Story Meso|heycoin|coinprince

• sourra

Medlem
    29 juli, 2009 vid 10:45
    vzone518;562246 wrote:
    wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…wow…self-shot-emo-babe.jpgMaple Story Meso|heycoin|coinprince

Är det du Jonaish?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vilken storlek på kite klarar jag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.