Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek ska jag ha?

• Vilken storlek ska jag ha?

Publicerad av coolflip på 2 februari, 2003 vid 14:50

Ska köpa en kite skärm imorn! blev lite hastigt påkommet 🙂
    Nu e det så att jag vet inte vilken storlek jag ska ha. Det är en liquid force skärm finns i storlekarna 10 och 13 kvadrat. Ska åka med en wakeboard till att börja med, har aldrig åkt innan. Väger 65 kg. Är det någon som vet om den är bra?

kitelife svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hengo

Medlem
    2 februari, 2003 vid 15:30

jag skulle ha köpt 13. om du vill kunna åka så mycket som möjligt (i sverige).

• richi

Medlem
    2 februari, 2003 vid 16:19

Köp 13! Bra storlek att komma igång och lära sig på i Sverige.

/Rikard

• zoolander

Medlem
    2 februari, 2003 vid 19:11

köp båda!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2003 vid 19:16

Tycker oxå att du skall köpa båda! 13 blir en bra mellanskärm när du vill ha något större//Mvh Bengt.N http://www.skid.nu

• coolflip

Medlem
    2 februari, 2003 vid 22:04

Nu är det så att jag ska välja hur många linor jag ska ha 2 eller 4. Kite jag ska köpa har 2 linor men man kan köpa till så man får 4. Vad jag harförståt så är det att föredra med 4, ska man köpa till 2 linor med en gånd eller räcker det med 2 till börja med?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2003 vid 22:10

köp en kite som är gjord för att flyga på 4-linor!!!

• kitelife

Medlem
    3 februari, 2003 vid 08:23

En 2 linors kite har midre vindregister=mindre tid på vattnet..
    så om du köper en “bara” 2 linors kommer du snart vilja byta igen, det enda vettiga alt. är att köpa en som är 4 linors men som går att konvertera till 2 (absolut inte tvärtom!) tex. Slingshot GTO…

/Pan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek ska jag ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.