Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken strand i Sverige är den brutalaste?

• mag

Medlem
    26 februari, 2005 vid 10:10

Det ser VERKLIGEN lovande ut!
    Vore det inte tusentals mil upp till er så hade jag kört vid nästa lovande prognos! Riktigt fina vågor det dära.

Man får väl rigga en gammal avskriven utrustning när man ska ut där!
    /M

• visby

Medlem
    2 mars, 2005 vid 09:53

Svar till:

Tack semivaken! Inte är det kontinentalsockel runt Gotland, på sin höjd pallkant, och som sagt skrev jag inget annat.

[/ QUOTE ]

Det stämmer att vi har något som kallas “pallkanter” runt Gotland. Pallkanterna är som branta stup rakt ner i vattnet och på sina ställen kan det vara meterdjupt vatten på “insidan” av pallkanten och sedan en rak vägg/stup 20 meter ner i vattnet.

Om ni kommer med flyg eller båt till Visby så är det första ni ser en varningsskylt, som varnar för starka strömmar och stora vågor vid dessa pallkanter, med en vindsurfare som illustration smile.gif

Givetvis är inte hela kusten täckt med pallkanter utan vi har även sandstränder, stenstränder, långgrunda och mindre långgrunda samt något som kanske kan jämföras med rev.

Nästa gång det “går av” ska jag åka ut till en strand med pallkanter för att fota våra 2-3 meter höga vågor och posta i forumet. Sen får ni själva avgöra om det är värt att komma hit eller inte wink.gif

• calle_b

Medlem
    2 mars, 2005 vid 17:27

yo, dude man.
    Låter som en bra plan att fota lite pallkants-bryt.
    Jag är på väg ner snart för att kolla upp en utbildning så då kanske vi kan tajma in ett möte o plåta lite, om det blåser på vill säga.

Ha d gott!

hörs!

• visby

Medlem
    2 mars, 2005 vid 20:47

Svar till:

yo, dude man.
    Låter som en bra plan att fota lite pallkants-bryt.
    Jag är på väg ner snart för att kolla upp en utbildning så då kanske vi kan tajma in ett möte o plåta lite, om det blåser på vill säga.

Ha d gott!

hörs!

[/ QUOTE ]

Sounds like a plan! Vad är det för utbildning du ska kolla?
    Freestylesurf 100 poäng på högskolenivå? wink.gif

The Razmobile står alltid beredd för att ta dig ut längst med de gotländska kusterna. Det tar exakt 1 minut och 37 sekunder att gå från mitt kontor i hamnen till Högskolan så vi får höras av när det närmar sig!

• calle_b

Medlem
    3 mars, 2005 vid 00:09

Nästan, Fritidsledare cool.gif 1 miljard chillpoäng.

Om man nu “måste leka” hela dagarna, varför inte göra det tillsammans me ett gäng peppade ungdomar bland vågorna?

Shit, 1 min o 37 sek. Undrar hur fort det går om du springer i våtdräkt med uppriggad utrustning?
    Lever Razor? Trodde du körde Dumt, Smart?

(off-topic,elle smile.gif Fett bra, hörs snart!

• rasmus_w

Medlem
    3 mars, 2005 vid 01:36

Svar till:

Givetvis är inte hela kusten täckt med pallkanter utan vi har även sanstränder, stenstränder, långgrunda och mindre långgrunda samt något som kanske kan jämföras med rev.

[/ QUOTE ]

Hm. Hela Gotland är ett rev. Ett 300 miljoner år gammalt korallrev, men likväl ett rev. smile.gif

• visby

Medlem
    3 mars, 2005 vid 07:14

Svar till:

Hm. Hela Gotland är ett rev. Ett 300 miljoner år gammalt korallrev, men likväl ett rev. smile.gif

[/ QUOTE ]

Det stämmer, jag uttryckte mig nog bara lite fel. Det jag menade är att vi har något som kan liknas vid rev-formationer, som finns kvar än idag. Förutom sand, sten och pallkanter alltså smile.gif

• hjn

Medlem
    3 mars, 2005 vid 12:17

Halvbrutalt iallafall…

Spot: Brottarklubben i Vallvik Hälsingland
    Seglare: Tommy Nilsson
    År: 1994

• hjn

Medlem
    3 mars, 2005 vid 12:19

Bild kanske…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken strand i Sverige är den brutalaste?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.