-
Vilken (surf)camping skall vi till i sommar?
Har inte många timmar på vattnet men det skall det bli ändring på! Speciellt tills sommaren 2017 då jag planlägger att vara i OS-form 🙂
Efter noggrannt genomtänka utspel och mycket bidande av min tid har jag lyckats manövrera till en position där min bättre hälft nu frågar mig -Vart skall vi campa nästa sommar då? -Antar att det blir vid någon strand där det blåser. Fatta vilken payoff detta är och vilket guldläge jag har!
Vi snackar husvagn här nu.
Nu vill jag inte spoila detta genom att välja en medioker camping med helt fel fokus och usla surfmöjligheter. Har läst om Haga Park på Öland och Habo Ljung, surfmecka vid barsebäck men båda dessa verkar hysteriskt fokuserade på surfning och jag misstänker att man antingen inte får plats eller att barnen får åka hem med ett fensnitt i ryggen i bästa fall. I somras var vi i Vadstena där det var riktigt fina strandtomter och faktiskt ordentlig vind under hela vår vistelse. Långgrunt var det även. Jag var inte invigd då tyvärr så tanken på surfning fanns inte då.
Finns det några gömda pärlor här på västkusten eller kanske på andra ställen? Bor själv i Göteborgsområdet och det gör ju inget om man får åka längre än 5 mil då det ju ändå är semester liksom.
Kom med bra erfarenheter och tips på era smultronställen. Kriterierna är:
Surfbart, (plattvatten gärna)
Bra camping
Nära till vattnet
Barnvänligt/Aktiviteter
Logga in för att svara.