Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken torrdräkt?

• yann

Medlem
    21 september, 2007 vid 10:33

Helst ingen alls. Köp en bra vinterdräkt istället, t.ex Ripcurl F-bomb 6/4. Du har ju bra pris hos Falle och än så länge finns det dräkter på centrallagret tror jag. Plockade ut en själv igår. Det hör till att bli lite blöt när man är i vatten. Då kan du ju dessutom vågsurfa med den också.

• haze

Medlem
    21 september, 2007 vid 10:36

Hmm våga vägra det;) Har ju min vinter Billabong men ser framemot att vara torr.. Men kanske som du säger. Det hör till att vara blöt 🙁 Nä nu ska ja dra till Läjet…

• axx

Medlem
    21 september, 2007 vid 10:46

Jag har en pyro men det blir riktigt svettigt i den..
    Testa nån mustodräkt i goretex.. eller någon anna dräkt som andas.

• skejtar_henke

Medlem
    21 september, 2007 vid 11:02

Mystic har ju en jättefin med… Hade jag haft råd så hade jag köpt en sånn. Inte dyrare än dom andra. Men våtdräckt är fan bäst känsla på vattnet.

• eddie

Medlem
    22 september, 2007 vid 00:02

Jag har en Pyro till salu… den är helt tät och inte mycket använd.
    Men jag trivs inte med vinterkiting

• above_the_law

Medlem
    22 september, 2007 vid 08:39

Tja,
    håller med Yann (om man måste välja), men det är riktigt gott att gå direkt från skidkläderna kalla dagar, behålla understället på och rakt i min Pyro Pro Torris också. Den har dragkedjan fram, flexibla partier där det behövs och rikligt med förstärkta partier, krage för att stoppa in huvan i som är dränerad mm, MEN det blir lite svettig kondens i den (inget större problem dock)!
    Henrik Hagdorn köpte en 3-lagers Gore-Tex (tror det är Musto) som han trivs riktigt bra med så vitt jag vet. Kolla med honom! Den är smidigare i materialet men kanske inte lika mycket förstärkningar som min Pyro Pro…

• danneee

Medlem
    22 september, 2007 vid 12:25

Har en Sola Gore Tex torris med integrerad latex socka i dräkten. Kanonskönt och fryser inte längre om fötterna som jag gjorde i min andra torris som inte hade några sockar…

Mvh

Danne

• skotten

Medlem
    22 september, 2007 vid 22:49

I rode alot last winter in a pyro, the thing is, they are only as warm as the shit you have on under. In my opinion, they are not warmer than a 7/5 mystic for example. Also, remember that all that extra material down by your feet dragging in the water slows you down a bit huh.

Speak to Kent, get a mystic steamer 7/5.
    http://www.ontopsports.com

You are gonna need to get gloves/shoes and stuff from him anyway, this way you will probably be in line for a good bit of discount.

• sourra

Medlem
    22 september, 2007 vid 23:35

Finns det ens steamers som är 7/5? Jag har aldrig sett såna eller hört det nämnas. Känns som att man hamnar på dykardräktssegmentet då.

• selle

Medlem
    23 september, 2007 vid 04:39

Vad finns det för fördel med en Torrdräkt?

Jag kör Ripcurl ultra elasto dräkt, tjock jevla våtdräkt som är jättesmidig. (rekomenderar den som faaan!)
    Jag har aldrig varit i närheten av att frysa i den dräkten men jag är iof. väldigt varmblodig.
    Ingen direkt kallchock när man går i vattnet då det sakta sakta sipprar in och sen stannar vattnet kvar i dräckten hela tiden.

En torrdräkt har väl en viss risk för läckage i muddarna när man crashar om man dycker med huvet först eller något? Borde va riktigt obehagligt… Så vad är fördel med torrdräkt?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken torrdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.