Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken torrdräkt är bäst??

Taggad: 

• Vilken torrdräkt är bäst??

Publicerad av anonym-anvandare på 11 december, 2002 vid 12:36

Hej,

Jag har testat ett antal windsurfingdräkter som ska vara torra. De är väldigt smidiga och hyfsat varma, men när det är som värst så fryser man även om man har huva, väst mm.

Kom på idén att testa “dyk-torrdräkter”, de borde ju vara hur varma som helst! Frågan är hur genomblöt av svett man blir i sådana dräkter? Har hört att det finns nån slags gore-tex-immersion-variant som ska andas och som bl a jollesglare använder. Är det nån som testat en sån dräkt?

Vad tror ni är bäst för Formula segling i jan-mars (dvs ganska torr segling ändå)i minusgrader? Man måste nog ha en dräkt med kläder under när det är så kallt tror jag…

Windsurfingtorrdräkt

Klassisk dyktorrdräkt

Dyr jolleseglartorrdräkt som andas

Nån annan dräkt

MVH
    Gustav

anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 december, 2002 vid 15:42

Hej!

Jag har precis köpt NP:s torrdräkt och är mycket nöjd. Om du inte blir avskräckt av priset kan jag varmt rekommendera den.

Se bara upp så du inte blir överhettad då det blir rätt varmt i en sådan dräkt…:-)

• martin

Medlem
    11 december, 2002 vid 19:07

Torrdräkten Pyro som Dacon.biz säljer verkar vara bra. Antagligen kan man få den rätt varm om man har underställ plus kläder under. Samtidigt ser den smidigare ut än gamla jolledräkter av Rukka-typ. Tyvärr kostar den ju en hel del, men har man gott om pengar så är det säkert ett bra val.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 december, 2002 vid 08:07

Hej!
    Exakt jur varm är NP´s torrdräkt? Ponera att jag skall segla Vättern i Januari, dvs. minusgrader i luften is-pansar på stränderna, helt enkelt överjävliga förhållanden. Fixar den det eller är det en under-isen-torrdräkt som gäller? Jag bortser från sko/handske/huva problematiken nu.
    Tacksam för svar!
    /Wille
    P.S Det var en klok man som sade att det är timmarna på vattnet som räknas….det är många timmar i Januari!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilken torrdräkt är bäst??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.