Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken utrustning skall jag ha… Kurs…

• Vilken utrustning skall jag ha… Kurs…

Publicerad av dadde på 12 juni, 2010 vid 13:08

Jag har funderat länge på att prova på vindsurfing och denna sommaren tänkte jag ta tag i saken:smile:
    Men nu undrar jag vilken utrustning jag skall ha?

Erfarenhet:
    Provat på några gånger de stora kolosserna i början på 90-talet, det gick väl sådär.
    Tog en kitekurs på Hawaii förra året, kunde bara gå två dagar sedan ficka man ju svininfluensan:mad: Kom upp några gånger på brädan i alla fall.
    Så jag är väl helt enkelt nybörjare.

Längd:
    182cm

Vikt:
    89kg

Jag skulle inte vilja ha utrustning som man måste byta efter en sommar direkt när man lärt sig grunderna, utan utrustning som man kan ha ett tag.

Tänkte ta mig en vindsurfingkurs på på Wallens sport i Askim nybörjare + fortsättning så snart som möjligt.
    Är de kurserna bra eller rekommenderar ni Surfers Paradise i Varberg?

Vad har ni för råd?

Tack på förhand /Dadde

mahi svarade 14 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dadde

Medlem
    13 juni, 2010 vid 12:03

Någon som har lite tips?:smile:

MVH/Dadde

• linusa

Medlem
    13 juni, 2010 vid 12:16

Nu är du en del tyngre än mig, men jag började på en 120 liters freeride-bräda (väger 55 kg). Det tog lite tid att hitta balansen etc, men i gengäld kan jag köra den några år till jämfört med en ren nybörjarbräda. Om du går en kurs först tror jag att motsvarande kan fungera för dig om du lägger till några liter. Exakt hur mycket volym du ska ha kan jag inte svara på, men skulle gissa på runt 150 liter.

• staffomania

Medlem
    13 juni, 2010 vid 14:13