Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken våtdräkt ska man välja?

• Vilken våtdräkt ska man välja?

Publicerad av per_i_malmo på 27 september, 2005 vid 08:30

Tänkte lägga ca 2500kr på en ny vår-till-höst-våtdräkt och undrar om någon kan ge några snabba tips på bra dräkter (och även varna för dåliga). Hittar ingen bra tråd här på konfen som tar upp våtdräkter, men har jag missat någon så säg gärna till.

Ska kolla på en ”Mystic Matrix 5/3” från On Top vindsurfing i eftermiddag, ser reko ut på bild men svårt att veta vad som händer när den får plågas lite av kalla och blåsiga höstdagar.

anonym-anvandare svarade 19 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jonatan

Medlem
    27 september, 2005 vid 11:25

Pro limit skall vara bra. NeilPryde är också bra men dyra.

• mrfreeride

Medlem
    27 september, 2005 vid 12:00

Japp, har just köpt en NP 5000 5/3 SD och den är väldigt smidig och varm och sitter som klistrad. Bra system i kragen oxå, man slipper känna sig strypt och ändå håller den mer tätt än min gamla. Den extra tygbiten i ryggen gör att man inte blir nerkyld på samma sätt av det vatten som kommer in, speciellt när man av någon outgrundlig anledning står på huvudet i plurret. Nackdelen är ju dock att den är lite dyr, men bortsett från det så är jag mer än helnöjd. Med denna dräkt och Cold water mitts så kommer det att bli mycket surf i vinter, bara det blåser!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2005 vid 13:59

inge snack om saken… Prolimit såklart -billig jämfört med np sitter bättre(beror på person smile.gif )lättare att ta på sig å att komma ur.
    Var i samma sitts som du men efter att provat båda så e jag hekt klrt säker på mitt val! PÅ de kronor du tjänar på prolimit dräkten jämfört med np så kan du tex köpa nya skor och en ny film som du kan peppa till!
    mvh Richard

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken våtdräkt ska man välja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.