Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket flygbolag “tolererar” vindsurfinggrejor till Australien

• Vilket flygbolag “tolererar” vindsurfinggrejor till Australien

Publicerad av anonym-anvandare på 26 september, 2001 vid 09:10

Hej!
    Under våren kommer jag att studera i Perth och förhoppningsvis Vind/vågsurfa massor. Fast just nu verkar det som flygbolagen vill råna mig snarare än att tillåta mig att få med prylarna. Vem ska jag anlita?

Tack på förhand.

Kör hårt!

//Jonas Andersson

Ps. Det är ingen annan som ska dit?

anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2001 vid 10:06

Jag har hört med Quantas. Det verkade ok.
    /Jonas

• petter

Medlem
    26 september, 2001 vid 10:24

Quantas, BA, Malaysian funkar, Garuda tror jag oxå är ok

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2001 vid 15:16

Förbered dig på att pröjsa. Har du tur klarar du dig gratis. Det kan gå att “förhandla” in gratis frakt mär du köper biljetten. Se till att det står tydligt på din biljett att du ska få ta med dig prylarna. Jag har åkt gratis med BA. Dom brukar vara tjurigare på hemvägen.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2001 vid 18:06

Malaysian och Garuda är bra. Problemet brukar vara mellan Arlanda och t.ex. Amsterdam då dessa bolag inte flyger till Sverige blir man tvungen att flyga med KLM eller något annat vindsurfingfientligt bolag. /Eric.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2001 vid 19:15

Jag har inget svar på din fråga men ska kanske till australien i början av nästa år. var ligger Perth? Var i sverige bor du?

• fredrik-plantin

Medlem
    26 september, 2001 vid 20:59

vi åke me singapore nu nästa vecka å vi ha skickat ner allt utom brädan i en stor låda me flygfrakt så ta vi me oss bärdorna .. man få nog tjata lite ..de ä ju längden d reagerar på men den väger ju inte mer än 20 kilo så d ä nog inga problem.. nåt billigare sätt vet inte jag .. lycka till

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2001 vid 10:13

Ville bara säga det.
    Milla, jag bor i Karlstad och Perth ligger på västra sidan där vinden finns.

Ha det allihopa!
    //Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket flygbolag “tolererar” vindsurfinggrejor till Australien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.