Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket freeridesegel skulle vara mitt ultimata?

• spray

Medlem
    21 april, 2010 vid 12:54

Sen undrar jag om jag kan använda min gamla goya mast från -07 med 75% kol till tex. ett v8 från 2009, (förutsatt att det är rätt längd på masten dvs)

• rasmus_w

Medlem
    21 april, 2010 vid 13:59

Som vanligt: När du köper segel, se till att du har råd med masten.

• tim-eriksson

Medlem
    21 april, 2010 vid 19:33

Äh… Behåll din Goya från 07! inte kan det vara i sådant dåligt skick!?

Köp en 5.7 eller dylikt istället…

• bicless

Medlem
    21 april, 2010 vid 21:16

Jag tror Goyamasten kan passa en V8:a men bästa är om du kan provrigga eller få öppet köp på nått sätt. V8:an är ibland känslig för master med för hård topp så bästa är att testa. Cambernarna skall rotera smidigt när det är lagom twist i toppen.

Vill du att seglet skall hålla länge så har du Sailloft som alternativ. De verkar hålla längre än de flesta med trippelsömmar och trippellamineringar i underliket. Dessutom ruskigt mycket power. Maila om du vill ha pris på ett sailloft, vi har både beggade och nya i lager. Även detta segel borde passa din goya mast fint.

• pgvirtual

Medlem
    22 april, 2010 vid 09:32

Det blir helt vansinnigt när den som ställer frågan pantar på informationen. Kanske Spray själv kunde berätta:
    – Vilken brädmodell och årsmodell det är (så vi slipper gissa)
    – Vilken längd det är på masten från Goya (som tydligen kommer att vara Spay’s enda mast)
    – Vad planen är med FXR 6.5:an, är det nya seglet en ersättare, eller ett komplement?
    – I vilken skick är FXR:en, kommer den att hålla i många år än, och är den tänkt att vara grundbulten i segelgarderoben? Ett utslitet freeride segel från 2007 låter ganska osannolikt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket freeridesegel skulle vara mitt ultimata?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.