Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilket freeridesegel skulle vara mitt ultimata?
-
Vilket freeridesegel skulle vara mitt ultimata?
pgvirtual svarade 14 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
-
Sen undrar jag om jag kan använda min gamla goya mast från -07 med 75% kol till tex. ett v8 från 2009, (förutsatt att det är rätt längd på masten dvs)
-
Som vanligt: När du köper segel, se till att du har råd med masten.
-
Äh… Behåll din Goya från 07! inte kan det vara i sådant dåligt skick!?
Köp en 5.7 eller dylikt istället…
-
Jag tror Goyamasten kan passa en V8:a men bästa är om du kan provrigga eller få öppet köp på nått sätt. V8:an är ibland känslig för master med för hård topp så bästa är att testa. Cambernarna skall rotera smidigt när det är lagom twist i toppen.
Vill du att seglet skall hålla länge så har du Sailloft som alternativ. De verkar hålla längre än de flesta med trippelsömmar och trippellamineringar i underliket. Dessutom ruskigt mycket power. Maila om du vill ha pris på ett sailloft, vi har både beggade och nya i lager. Även detta segel borde passa din goya mast fint.
-
Det blir helt vansinnigt när den som ställer frågan pantar på informationen. Kanske Spray själv kunde berätta:
– Vilken brädmodell och årsmodell det är (så vi slipper gissa)
– Vilken längd det är på masten från Goya (som tydligen kommer att vara Spay’s enda mast)
– Vad planen är med FXR 6.5:an, är det nya seglet en ersättare, eller ett komplement?
– I vilken skick är FXR:en, kommer den att hålla i många år än, och är den tänkt att vara grundbulten i segelgarderoben? Ett utslitet freeride segel från 2007 låter ganska osannolikt.
Logga in för att svara.