Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket fusk!

• Vilket fusk!

Publicerad av toka på 20 maj, 2003 vid 12:00

Körde för första gången med hängsele igårkväll… Nu fattar jag plötsligt varför det bara var jag som skrek av värk i armarna förra sommaren! Och det efter bara 5 minuter… Visst blev det några schyssta magplask ner i seglet, men jisses vilken skillnad! Skön känsla att bara cruisa på, istället för att behöva slita som en get för att hålla i seglet. Nu finns det ju faktiskt praktisk möjlighet att få ordentligt med surfträning, istället för två varv och sedan vilopaus…

ola_p svarade 21 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • skarabe

Medlem
    20 maj, 2003 vid 12:14

Härligt! Visst är känslan enorm att segla med kroppen istället för armarna! Är det dags för stropparna nu? Också ett klimax att se fram emot. Då kommer även speeden..

• toka

Medlem
    20 maj, 2003 vid 12:19

Ja, det blir nog nästa grej att jobba på! Just nu så är jag ett stort frågetecken till hur det ska gå till i praktiken… Det känns som om seglet borde hamna fel och brädan bara gå upp i vind? Men någon dag med lite mer vind så är det väl bara att tassa bak och testa lite?! Onekligen så funkar det ju på något magiskt sätt för alla andra… tongue.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    20 maj, 2003 vid 12:20

cool.gif
    G HA!
    Önskar jag fick använda min sele väldigt snart confused.gif
    Var är min efterlängtande vind!!!!!!!!!!?

• zehlertz

Medlem
    20 maj, 2003 vid 12:23

ja vänta bara tills du har bra fart o ordentligt tryck i seglet…då är det bara att falla av o klättra i *se till att vara snabb när du väl bestämt dig… ett kastfall är inte helt ovanligt de första gångerna när du ska kliva i…

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    20 maj, 2003 vid 12:26

aaaargh!!!
    Tar järna på mig 10 kastfall på raken bara jag får lite vind..
    I Danmark blåser det allt..men inte här..så jävla ireterande så det e inte sant, har inte fått känna på en riktigt go vindpust på flera dagar..åå! tokig blir jag fanime!!!!

• toka

Medlem
    20 maj, 2003 vid 12:29

Efter all beachstart-träning är kastfall vardagsmat vid det här laget… Samma känsla, men billigare än Liseberg! laugh.gif (om man räknar bort dingarna i brädan…hehe)

• levieux

Medlem
    20 maj, 2003 vid 13:07

Svar till:

Skön känsla att bara cruisa på, istället för att behöva slita som en get

[/ QUOTE ]

Jag vill gå ett steg längre och kräver att alla geter skall få använda hängsele för att slippa slita crazy.gif

• haegga

Medlem
    20 maj, 2003 vid 13:36

Man får alldrig rätt balans i grejorna om man inte använder sele, finns inga armar i världen som kan kompensera tyngdpunkten när man har trimmat in tamparna och står rätt med en sele.

haegga

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2003 vid 15:17

Att komma i stropparna utan att störa trimmet på brädan kan vara knepigt. Det som brukar rekommenderas är att försöka få vikten framåt och det bästa sättet är att “hänga” neråt/framåt i bommen så att man avlastar bakdelen av brädan. Då kan man försiktigt få i foten bak utan att brädan lovar upp i vind.

• ola_p

Medlem
    20 maj, 2003 vid 19:16

Sita i selen är ett bra sätt… det är lättare med sittsele, det viktiga är att man inte har vikten på fötterna, utan i bommen, så man skall sätta sig ordentligt i selen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket fusk!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.