Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilket lättvindssegel?

• Vilket lättvindssegel?

Publicerad av erolwi på 12 augusti, 2010 vid 15:34

Håller på att lära mig surfa på min Starboad GO 155. Går hyfsat och jag tar mig dit jag vill och slagen går ganska snabbt och bra. Ett problem bara är att jag har lite dåligt med tid och får surfa i den vind som erbjuds dagen jag har tid och skulle vilja komplettera mitt 6.5 local spirit segel med ett större. Vad ska jag ha, jag tänker mig ett segel på kanske 8,5 kvadrat. Vad tror ni om storleken? Annars såg jag att surfers har ett local spirit x-ride 8 kvadrat för 4000 som passar på min 460 mast. Någon som har någon uppfattning om detta segel?

Någon som har något begagnat att sälja eller tips på bra segel i höstrean?

erolwi svarade 14 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • macedu

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 15:42

Hej!

maila surfspot med mattias i spetsen de har tydligen fått in några sk samples på bla ett segel som jag STORTRIVS med….sailloft traction med 2 cambers som borde passa din 155 perfekt…. NEJ det är inte svårt att rigga MEN du måste nog skaffa en 490mast. Glöm ej heller att kolla om bommen är tillräcklig med.

Annars finns det nog 7,5 och 8 som kan klara en 460….. men det har jag inte koll på.

Seglet är dock grymt om du nu funderat på att lägga 4 loppor…..

/mac

• erolwi

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 15:45

Annars har jag hittat detta Gaastra Matrix 8,5 för 1700 på Fahlens men även det kräver en 490 mast
    http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=3196

• erolwi

Medlem
    18 augusti, 2010 vid 14:54

Ok, det blev ett Traction 8,5 med mast, bom, förlängare och allt. När jag ändå var i shopingtagen slog jag till på en snö/isbräda! Kul med nya prylar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA