Senaste nytt Forums Vågsurfing Vilket resmål är det som gäller?

• Vilket resmål är det som gäller?

Publicerad av xerob på 2 oktober, 2005 vid 13:03

Jag och min flickvän (20 o 19 bast) tänkte åka på surfresa i början på januari nästa år och det vore skitnice med bra förslag och tips!
    Bakgrunden är att vi är helt nybörjare inom vågsurfingen (har vindsurfat en hel del). Vill kunna köra utan våtdräkt vid denna tid (tjejen vill ju bli brun oxå ) och ha nybörjarvågor.
    Antar att några av förslagen är Bali, Brasilien, Costa Rica och kanske nånstans i Norra afrika?
    Skriv gärna om era erfarenheter och förslag, försök vara så objektiva som möjligt

xerob svarade 19 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jacko

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 11:17

vi e ett par st som snackar om en liten trip då ngn gång också…!
    marocko har vi pratat om lite, även fuerte…!

vi kan väl hålla denna tråden igång, alltså typ uppdatera när man vet ngt nytt soft ställe?

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 17:27

Hallå

Jag å tjejen har precis kommit hem från Lanzarote där vi provade på å surfa. Vi var helnöjda med stället, Famara på norra delen av ön, och även surfskolan vi gick. Var till en av de mindre aktörerna å det funkade toppen. En lärare på fyra elever å tre timmars lektion drygt.. Vi blev så bitna så vi funderar på å åka dit i februari nästa år.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 08:39

Ni som var på Lanzarote, var bodde ni? Hur bokade ni resan? Jag är lite intresserad av att åka till just Famara en vecka eller två men vill komma undan billigt och undrar helt enkelt om det är möjligt att komma till stället med tex charter?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 16:14

Tjenare

Vi åkte ospecad sista minuten med Fritidsresor. Vi hamnade på sydsidan i Playa Blanca men det var bara en fyra fem mil till Famara och tog en 35-40 minuter med bil. Vi betalade 10 800 för två pers å två veckor.. Vi tyckte det var kanon men kolla biluthyrning via nätet innan för det kan man nog tjäna på.. Skriv gärna om du hittar något billigare alternativ typ endast flyg eller nåt med boende på nordsidan.. Lycka till

• xerob

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 08:03

låter som en utmärkt idé jacko!
    Solarieöarna verkar ju vara ett billigt alternativ men har inte den där värmen vid den tiden som vi söker.
    Min bror och hans tjej har bokat resa till Mauritius 29 december, ska bo på stranden där club mistral håller till fast det är ju vindsurfing som gäller då. Fast jag har läst att Mauritius inte är så dumt för vågsurfing heller, flygbiljetten bara den ligger ju runt 10 000 men man kanske kan bo billigt? Sen är det ju nästan måste att man hyr bil?

När många flygbolag ställer in resor till Bali kanske det blir REA på dom som kör fortfarande? wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 04:44

Tjena..

Hela Centralamerika funkar fint i jarnuari. enkelst är väl att ta ett flyg till CR, du kan hitta riktigt billiga biljetter dit. Jag pröjsade 6200:- för en 3 månaders bilejtt dit i januari i år. Sedan kandu ta dig runt til alla länder runt omrking om du vill det. Men jag antar att det är typ sol å bad och lite surf ni vill så blir CR perfekt. Tröttnr ni som sagt så drar ni bara t8ill Nicaragua, Panama, El salvador eller nåt.

Indo är regnperiod just då ich kanske ingen höjdare men de funkar.

Lycka till

/Lars

• xerob

Medlem
    6 oktober, 2005 vid 20:46

Låter bra, vilket flygbolag reste du med och på vilken sida av CR är det som gäller? Karibien eller Pacific?

• xerob

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 18:26

Nån som har koll på surfläget i mauritius?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vilket resmål är det som gäller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.