Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill börja kitesurfa

• eddie

Medlem
    7 september, 2005 vid 14:30

Du skall ha en sittsele å en foil å en bräda på minst 170. Annars kommer du aldrig att lära dig…
    Eller hur var det nu?
    Näää…. välj en midjesele – Ger dig bättre åkställning.

• mrmartin

Medlem
    7 september, 2005 vid 14:37

Dagens n00b-fråga. Vad är en foil?

• pepa

Medlem
    7 september, 2005 vid 14:40

Jag har några Cabrinha Co2:or från 2005 liggandes, samt en Contra 16,5 från samma år för schyssta priser. Behöver inte var rädd för att du måste byta ut dem i första taget då alla är i nyskick. Jag finns på 0733-990286 samt pepe@jesperberg.com om du är intresserad.

Jesper

• eddie

Medlem
    7 september, 2005 vid 15:05

Svar till:

[/ QUOTE ]

Precis… det har jag med alltid undrat.
    Å varför?

• rambo_johnson

Medlem
    7 september, 2005 vid 15:10

Svar till:

[/ QUOTE ]

AKTA DIG!!! SÄG INTE DET ORDET HÖGT FÖR FAN, död åt tengil…

• klmahaha

Medlem
    7 september, 2005 vid 15:25

Tjena.
    Verkar inte vara komplett men det finns många svar här:
    http://www.ozonekites.se (kolla under att använda kite)

• pjoter

Medlem
    7 september, 2005 vid 17:21

klart jag inte vet nåt om surf men min feta surfvolvo rockar fan! idag gled den genom besiktningen så nu blir du tvungen å se skönheten i över ett år till.
    tyvärr får du aldrig prova den för man har ju sett hur grym du e på att köra bil….. hihihi.

• backe

Medlem
    7 september, 2005 vid 18:53

Svar till:

Svar till:

Nu har jag letat mig fördärvad efter begagnade prylar. Det första jag insåg är att jag har inte en susning vad jag behöver. Jag tänkte om jag berättar lite hur kort och fet jag är här så kanske ni kan hjälpa mig svänga ihop ett bra paket. Gärna billigt oxå wink.gif

Vikt: 87kg (Ingen aning hur det gick till)
    Längd: 187cm

Jag har inte så mycket preferenser förutom att jag vill kunna flyga apr-okt (om vädret tillåter gärna tidigare) runt Malmö trakten.

Jag läst en del om joystick baren och den verkar ju bra (säger jag som inte har koll). Utrustningen får gärna vara sån att den inte är för svår att börja med men samtidigt inget man tröttnat på när man hållt på ett tag. Jag tänkte iaf ha den i 2 år.

Jag har sett begagnade grejor från allt mellan 3.000 till 10.000 vilket gör mig lite kondunderad och ganska säker på att det står ”blås mig” i min panna.

Några idéer? Presentera gärna ett helt paket så blir mitt liv lättare.

/ MrMartin

[/ QUOTE ]

Mitt tips:

Köp inte för stor kite direkt, börja med en 12 särskillt nu på hösten. du kan få tag på en beg 12a i BRA skick med splajs ny bräda för runt 7900:- Tror ludde kan fixa nått gött (luddegessie@hotmail.com)

[/ QUOTE ]

Ha ha, fan va du e ylle. Har du blett singel eller?

• rocco

Medlem
    7 september, 2005 vid 18:59

har en glänsande Nitro 05 helt komplett som ligger på kör o sälj. FINFIN

• nils_wirell

Medlem
    8 september, 2005 vid 09:08

Tips från en som precis varit igenom detta.

1. Gå en kurs i närheten av där du bor.
    2. Hitta tillräckligt med folk att kita med. Inte kul och inte säkert att köra själv.
    3. Köp utrustning. Ett alternativ är att köpa det samma som du har på kursen. Men det blir ju inte bra i längden.
    4. Börja hellre med en mindre drake än en större.
    5. När du bor i Skåne, kolla in utbudet i Danmark, större än i Sverige och oftast mycket billigare.
    6. Köp en instruktionsvideo. Kan ju alltid vara bra att titta på när det inte blåser.
    7. Om du jobbar inse att du kommer att sitta och titta efter bra vind och skriva fåniga inläggg på forum.

Men ha kul. Vi ses.

N

• mrmartin

Medlem
    8 september, 2005 vid 17:44

Danmark? Tack för tipset. Ska ju lätt kolla upp det. Undrar hur det kan bli billigare när svenska zlotyn är mindre värd.

Självklart började min a-kassa joxa med mig så nu är jag inte säker på att det blir kite. Ska iofs sälja min lgh så det kan bli lite pengar över där.

Ingen som behöver en 2a på Nobel? smile.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill börja kitesurfa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.