Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vill börja windsurfa!!!

• vill börja windsurfa!!!

Publicerad av trice på 21 april, 2005 vid 18:46

tjenare ja vill börja windsurfa och då står jag mot de allra största problemet just nu…jag har ingen bräda!! därför undrar jag om de e någon som har en “nybörjarbräda” att sälja, vet inte villken typ av bräda jag ska ha men ja har rätt bra balans för ja åker både sk8board och snowboard! tack på förhand!

danneman svarade 19 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

Medlem
    21 april, 2005 vid 18:54

Kul!

Börja med att läsa “nybörjartrådarna” här på konfen. Kom sen med lite info om vikt, budget å var du tänkt segla så blir det fint.

Surfa På!

• trice

Medlem
    21 april, 2005 vid 18:57

ok schysst fakta asså! ok som sagt jag har ju rätt bra balans eftersom sk8´boarding och snowboarding ingår i mina kretsar… jag en ganska liten filur, 172 sm lång och väger 60 kilo…nått förslag ? chill !!

• dr-masse

Medlem
    21 april, 2005 vid 19:09

Du är ju ganska lätt.

Någon bräda från typ 2001 och framåt som är mellan 65 och 75 bred, med 120 till 150 liter blir nog kalas att lära sig på. Med ambition och tålamod kan du nog hålla dig i den nedre delen av spannet. 2001 hände en del på brädfronten, är nog värt att försöka hitta någe från då och framåt.

Se det som lite riktlinjer, inget facit.

Ett första segel på runt sexnoll (+- en halv kvadrat) blir nog bra, kan sedan kompletteras med ett större och ett mindre så har du täckt upp fint. Undvik cambers (breda mastfickor) i början. Kan dock vara kul i ett större segel senare.

Surfa På!

• danneman

Medlem
    22 april, 2005 vid 15:06

Beronde på var du bor men.
    Det finns Kurser eller till och med prova på dagar där du kan känna på hur det är att surfa. Eller så kan du hyra en utrustning men det är ganska dyrt i förhållande till vad en kurs kostar. Med rigghjälp och tips Och attans trevligt kan jag tänka mig.
    Fråga instruktörer/säljare Som säkert kan ge dig tips på vad du bör välja för bräda.

Det kan vara värt att lägga lite pengar på en nybörjar kurs i stället för att lägga 5000-10000 på en ny bräda + segel rigg m.m som du kanske vill sälja efter två månader.

Säger jag som har 3 brädor i vardags rummet och 5 segel i badrummet..
    Börja Surfa de e´ livet

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vill börja windsurfa!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.