-
Vill ha hjälp med tips på resa i Januari.
Hej.
Tänkte ta semester Januari och åka till något varmt ställe med bra vind.
Vill ha lite förslag på ställen som är bra och avrådan från ställen som är mindre bra. Jag vill inte ha några jätte vågor. Platt e fint men chopp funkar.
Har förstått att tex Sydafrika Colombia vietnam med flera ska vara sjysta resmål den tiden på året.
Utöver kite och värme vill jag att det ska finnas bra resturanger,bra boende, party, mm. Något nice ställe helt enkel.
Får inte kosta en förmögenhet heller.
En sak till som kan vara bra att nämna är att jag vill kunna ha lite egen plats att träna på så jag kan åka fort downwind eller tappa kite i misslyckade hopp utan att chrasha med någon annan.
Har läst hela Boracay tråden här på surfzone och funderar på att åka dit som det ser ut nu.
Har inte letat jätte mycket info om övriga ställen som finns och det finns ju säkert massor av andra ställen som är minst lika bra att åka till.
Vad tycker ni?
Ska jag fortsätta leta info efter andra ställen eller är det bara att boka en resa till Filippinerna så snart som möjligt?Det som står här uppe har jag tagit från min andra tråd som ingen svarar på och postar här i stället där fler läser.
Pratade med en på jobbet om Boracay. Han var där för ca tio år sen innan kite hade kommit dit.
Han sa att han aldrig sett något liknande när det gäller stranden. Men att det inte var nått jätte roligt ställe utan mer romantiskt. Nu var ju detta 10+ år sen så lär ju vara helt anorlunda när kite tagit över stranden?
Han hade varit där i från Februari och då hade regnperioden nyss slutat sa han. Men han sa också att det var inte regn hela tiden utan en stund då det bara öste ner och sen kom solen sen öste det ner igen. Då var han ändå där när regnperioden höll på att ta slut så Januari kanske det regnar nästan hela tiden?Venuzuela, Vietnam eller vad som. Inte säkert det blir Philippinerna. Men jag behöver hjälp av er som varit iväg så min resa blir så bra som möjligt. Vill ju boka så snart som möjligt så man får en riktigt varm och skoj vintermånad.:laugh:
Logga in för att svara.