Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vilshärad 30 juli bilder
-
Fan masse, du tycker kanske inte att jag har något under hjälmen att skydda. 😉
Det känns kanon med hjälm, inget obehag alls vid seglingen sen kunde man ju passa på att dra på en dubbel när man ändå har störtkrukan på. Dock blev man lite uppskavd på halsen av remmen men det beror nog snarare på antalet timmar man seglade i fredags.//Henke
-
OLANDERSSON;623614 wrote:Fan masse, du tycker kanske inte att jag har något under hjälmen att skydda. 😉
Det känns kanon med hjälm, inget obehag alls vid seglingen sen kunde man ju passa på att dra på en dubbel när man ändå har störtkrukan på. Dock blev man lite uppskavd på halsen av remmen men det beror nog snarare på antalet timmar man seglade i fredags.//Henke
Ha, ha! Näe, det var mest att det kändes ovant att se er med hjälm. ::tongue:: Dubbel – najs! Måste vara brädan och seglet… :grin::grin::grin:
Skall nog använda min lite mer, framförallt när det drar på mer vind.
-
dr Masse;623600 wrote:Vafalls, bröderna Olandersson i hjälm? Krav från slusken? Laddade tripplar? Headcäm?
Fina bilder!
Skulle aldrig kräva/beodra nån me normalt utseende att kränga på en kruka på skallen.
Men i bröderna Olanderssons fall är ju allt dom tar på sej ett estesiskt lyft!
Om nu bara A Olandersson även skulle lyssnat när man säger till han att INTE plattlanda sina pushloopar när han testar min nya bräda hade allt varit frid o fröjd under den i övrigt grymma dan i Vilshärad. -
surfslusken;623646 wrote:…
Om nu bara A Olandersson även skulle lyssnat när man säger till han att INTE plattlanda sina pushloopar när han testar min nya bräda hade allt varit frid o fröjd under den i övrigt grymma dan i Vilshärad.Jaaaadå, mera mera! Vill höra mera!
-
Svenne;623727 wrote:Jaaaadå, mera mera! Vill höra mera!
Höra mera om vad?? Om du undrar om Flikkan höll för hans plattande så kan ja lugnt medela att de gjorde den! Men klart ja oroa mej en aning, de e ju en “ultralight edition” gjord för ridning, inte plattlandade 10meters hopp. O som man sett han knäcka produktions brädor vill man ju att han gärna håller igen en aning på hoppen me min bräda.
-
Ujujuj vad du tar i Slusken, jag höll tillbaka o nigde som en skolflikka i hoppen, precis som du brukar göra! Och jag hoppade fan inte högre än 3m, en bakåt och en pushloop….dessutom aldrig nära o platta.
Plankorna håller…don´t worry bro!!Hjälmen kändes najjs…snygg, går nog diskutera ett tag om. Fick dock en fin krasch i en delayed då hjälmen helt plötsligt satt framför ansiktet när jag landade (hakremmen spändes därefter). Förövrigt så kommer jag att fortsätta me kruka efter mitt test.
Slusken, du behöver inte ngn eftersom varken jag eller ngn annan sett dig lyfta från vattenytan sen du fick spinout me din CLS-Uffe-slalombräda i mitten på 80 talet.Mvh Andreas
-
S66;623814 wrote:Ujujuj vad du tar i Slusken, jag höll tillbaka o nigde som en skolflikka i hoppen, precis som du brukar göra! Och jag hoppade fan inte högre än 3m, en bakåt och en pushloop….dessutom aldrig nära o platta.
Plankorna håller…don´t worry bro!!Hjälmen kändes najjs…snygg, går nog diskutera ett tag om. Fick dock en fin krasch i en delayed då hjälmen helt plötsligt satt framför ansiktet när jag landade (hakremmen spändes därefter).
Slusken, du behöver inte ngn eftersom varken jag eller ngn annan sett dig lyfta från vattenytan sen du fick spinout me din CLS-Uffe-slalombräda i mitten på 80 talet.Mvh Andreas
Du får rensa bort sjögräset från Jofa hockey gallret o rikta blicken UPPÅT om du ska kolla på min tighta blåa stjärt när du e ute o seglar!
-
Om dina stjärthalvor är tajta så är det som är mitt i mellan desto slappare, hmm kan undra varför?
Och sen skulle du haft samma färg på kulorna som jag hade när jag kört pocketbike och slagit paketet i tanken, då hade de matchat resten av din utstyrsel! -
Fan….de é inte ofta ngn går upp i clinch med surfsluskens “bollar” här på forumet men det skall väl till pöjkar som i luften ser ut som vackra fallande höstlöv, raketer, kitevingar, lisebergsloopar och annat najs som förknippas med high windsurf style….
MEN, jag håller alltid på dig slusken……..antagligen pga studien på råvarupriset som avhandlades i doktorshatt några inlägg tebaks.
/mac
PS Alla verkar ha haft en sjuhelvetes dag iallfall. DS
-
Hmmm…men om vi bara kunde hålla min slappa ring utanför diskussionen. För ja vill ogjärna dra in druvklasen, men blir ja tvungen så blir ja.
-
S66;623814 wrote:Ujujuj vad du tar i Slusken, jag höll tillbaka o nigde som en skolflikka i hoppen, precis som du brukar göra! Och jag hoppade fan inte högre än 3m, en bakåt och en pushloop….dessutom aldrig nära o platta.
Plankorna håller…don´t worry bro!!Hjälmen kändes najjs…snygg, går nog diskutera ett tag om. Fick dock en fin krasch i en delayed då hjälmen helt plötsligt satt framför ansiktet när jag landade (hakremmen spändes därefter). Förövrigt så kommer jag att fortsätta me kruka efter mitt test.
Andy, blygsamhet är inte din starka gren, “>3m” är väl lite närmare sanningen. Tvinga mig inte att posta fler bevis:smile:
/Måns
Logga in för att svara.