Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Vind i Bol – Kroatien
-
Vind i Bol – Kroatien
Publicerad av anonym-anvandare på 1 juni, 2005 vid 12:38Funderar på att åka till Bol i Kroatien i slutet av aug. början sept. Nån som har koll på vindstatistiken där?
Har inte hittat nåt om det på webben…
Choppigt, platt? Andra tips?
// Annaanna79 svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Lugnt på förmiddan. Blåser på eftermiddan. Platt med lite chopp. Inget vågställe, men jävligt gött. Billigt och trevligt i övrigt också.
-
Kom precis hem från BOL! va där knappt en vecka.. vilket jävla skit ställe alltså!!!!
Om det blåser (vikket det kanske brukar) så möts man bara av ett helvetes tråkigt chop! inga vågor, inget platt, ingenting! bara SKIT!
Höjdpunkten är det extrema plattvattnet inanför zlatni rat (udden som synd på alla foton från bol).. men det räckte tyvärr inte för att göra detta till en godkänd surfsemester!
Nu fick vi iofs bara 1-2 dagar OK surf å resten skit men även om vi skulle fått mer så tror jag inte min åsikt skulle förbättrats särskilt mycket!Gillar du CHOP å 6 m2 segel så åk dit, annars INTE!
kör du formula så är det nog ett paradis iofs, men annars inte!!!!!!!! -
Dessutom är det inte särskilt billigt!
65 Kuna (= 80 svenska pengar) för kalamares! VAFAN LIKSOM!!!!
iofs va bärsen billig å god…. länge leve karlovacko!!!!
15 spänn för en stor stark ute!!! -
Oops, vilken totalsågning… Fler som har samma erfarenhet eller vågar man åka dit? Skulle precis boka resan 🙁
Synpunkter från andra som varit där tas tacksamt emot…Chop kan jag väl leva med men gillar framför allt platt men vind är förstås en förutsättning…
-
Vad hade du tänkt köra?
Vinden är normalt sätt pålitlig vid fint väder… men störs dock lätt ut vid variationer.
För mig sög det för jag vill köra freestyle och detta va allt annat än ett bra ställe för det!
Gillar du bara att köra fram å tebax å inget mer så kan det fortfarande va bra. Räkna inte med några hoppvågor eller nått plattvatten bara studs studs
Sen fanns det den där höjdpunkten bakom udden som jag nämde men de sista dagarna verkade det som dom hängnat in det området för badare vilket ökar SUGfakttorn rejält!Måste säga att BOL i övrigt är ett mysigt ställe å jag rekommenderar varmt att åka dit med flickvännen en vecka!
eller i ditt fall pojkvännen då! -
Tack för svaret! Det lät lite bättre… Jag har inte kommit så jättelångt än och kommer väl förmodligen traggla gippar. Annars blir det mest att åka fram och tillbaka och komma i fotstropparna.
Vi (tjejkompis och jag) tänkte åka i två veckor, då finns det tid att titta runt på andra öar också.
Har du kanske bilder?
Well, tack igen.
// Anna -
I ert fall kan det säkert bli en helt ok surfsemester, jag hade lite andra krav/förhoppningar!
Kan för övrigt rekommendera camp tenis:
http://www.bolnabracu.com/eng/kamptenis.htm
Om ni vill bo i tält! -
Hmm, nää tält blir det nog inte isåfall…
Jag får väl rapportera vad vi tyckte om vi drar dit. Efter 25 underbara seglingsdagar i El Yaque så är man klart lite kräsen ändå -
Nån som har koll på vad som är bäst att ta med till Kroatien i pengaväg? Visa-kort, cash i lokal valuta eller euro? TIps?
Anna -
Allt funkar. Finns bankomater där man kan ta ut pengar och annars kan man växla på bank eller växlingsställen. Ingen större idé att ta med euro. Jag tog med ett gäng kuna och när det inte räckte tog jag ut mer med visa i bankomaten.
-
Tack!
Har du varit där nyss? Har hört att vinden varit kass i sommar….
// Anna
Logga in för att svara.