Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind i dalarna

• vind i dalarna

Publicerad av christerljung på 10 juni, 2000 vid 18:17

Ännu en dag med fullt drag i riggen. Denna vår lär gå till historien som en av de bästa för insjösurfet kring Falun/Borlänge. Jag har hittils varit ute 10ggr sen början av maj. Tror jag skippar haga och varberg helt i år, det är helt enkelt bäst här.
    Ang tidigare diskussion om brisen på öland kan jag säga att jag suttit utan vind i varberg 4 ggr av 5. På öland har jag fått segla 7 av 8.

gunbridge svarade 24 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2000 vid 17:35

Förra våren var lika, jag var ute 15 gånger maj-juni med planingsvind trots heltidsarbete. I år har varit perfekt, det blåser på helgdagarna och är lite vind dessemellan. Vi var ute 10 st i Brädviken, Gävle igår och seglade byigt men kul kring 6.0. Idag em och kväll har det blåst för 5.0 sydväst med 17 grader i Storsjön och 23 i luften. Helt OK. Dock – förra året var det inte mycket till vind juli-augusti-september (det var det inte i Varberg heller). Hoppas att det blåser lite mer i år resten av sommaren. Hur många är det som seglar i Falutrakten?
    surfhälsningar Christer O Sandviken, Gästrikland

• christerljung

Medlem
    11 juni, 2000 vid 21:04

Vi är 4-7 st aktiva dvs ”ute när det blåser”. Vid nord händer det att vi drar till Årsunda.
    Det är viktigt detta med att kunna plana i hemmaviken, när man jobbar har familj osv. Annars blir det så löjligt begränsat om windsurfing bara funkar för bussboende vindväntande västkustgrabbar, sambo med en boardbag. 😉

• gunbridge

Medlem
    20 juli, 2000 vid 21:16

Tja!
    Jag har just återupptagit windsurfingen efter 15 års uppehåll och nyligen surfat på både Runn och Siljan. Höjdare båda två! Runn senast för två dagar sedan. Uppnådde planingsvind emellanåt! Skitfrääänt!
    Eftersom jag själv bor i Borlänge så skulle det vara trevligt att ha några surfpolare att surfa med på Runn då och då.
    Om du vill får du gärna höra av dig!
    p.gunbridge@swipnet.se

MVH Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind i dalarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.