Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VIND I VARBERG – NU!!!!!!!!!!!!

• VIND I VARBERG – NU!!!!!!!!!!!!

Publicerad av s på 27 augusti, 2001 vid 09:06

Det blåser i Varberg.
    På mätaren säger det ca 7m/s WNW i medel men den sitter skymd i dessa vindriktningar.
    Jag har fått direktrapport och grabbarna seglar med fulltryck i 5 kvm!
    Jag åker inom kort!

VNV idag, NV i morgon förmiddag – perfekta vindriktningar för Apelviken!

Ut och rippa alla surfare!

Kolla in http://www.apelviken.nu

S..

s svarade 23 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2001 vid 10:18

Något jag aldrig förstått är varför vindmätaren sitter skymd för just de vindriktningar som är mest intressanta för Apelviken… Är det någon som vet svaret på detta? Kunde man inte få upp den lite högre eller sätta den på annat ställe? Om den satt lite skymd för en vindriktning som t.ex. rak ostlig skulle inte röra mig i ryggen, men att den sitter skymd för just vindar från VNV-NNV kan förbrylla mig lite och göra att jag får svårt att somna på nätterna. Snälla har någon något svar på detta, så att jag i fortsättningen kan somna lugnt?

/En som väntar på sömn…

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2001 vid 10:22

Fy faan vad orättvist. Har ni inget jobb eller skola att gå till. Lösdrivande knarkare, som parasiterar på oss skattebetalare… USCH!

• s

Medlem
    27 augusti, 2001 vid 10:46

Det beror helt enkelt på att vår klubbstuga ligger i norra delen och vindmätaren behöver kontakt med dator och el, det finns där.

Men lugn, det är på gång en flytt av givarna till toppen av det torn som syns på bilden. På toppen sätter vi en 5 meter hög mast och i den sitter givarna.

Det blir bättre men inte optimalt.
    Apelviken är en vik och det blir alltid någon riktning som blir skymd om vi inte sätter en boj med mätaren mitt i viken.

Till vintern kanske du får sova lugnare i alla fall.

S..

• s

Medlem
    27 augusti, 2001 vid 10:48

Starta eget – styr dina egna tider!

Jobba när det är vindstilla och surfa när det blåser!

S..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VIND I VARBERG – NU!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.