Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind ikväll !!!!!!!!!!!!!!!

• adde

Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:12

Tyvärr ser inte vinden ut att orka neråt under kvällen. Jag siktar på freestyle i trakterna kring gbg ikväll (om prognoserna inte ändra vill säga…) och hoppas på apelviken i morgon bitti…

/adde

• s

Medlem
    7 juni, 2004 vid 11:07

Yo Adde!

Tror du vi lyckas locka Ola H med oss också? Jag har aldrig sett honom på freestylebräda!

/Staffan

• adde

Medlem
    7 juni, 2004 vid 11:12

Enligt egen utsago har han seglat på den ett par gånger. Men man vill ju gärna se det med egna ögon om man skall tro på det…

/adde

• mag

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:32

Jag är ev på g om det inte blir vågvind söderut. Jag kan säkert ett och annat grymt kastfallstrick eller en gipp eller 2!
    /Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:44

Vart åker ni?! Lite diffust om den ska väst eller sydväst…

• freerider_swe

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:48

blir Åsa för min del

• s

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:03

Ju mer norrut desto bättre!

Funderar på freestyle i Stora Höga/Getskär sydost om Tjörn. Fungerar bra i VSV.
    Om det är tveksamt drag där så kan man ge sig ett par kilometer söderut till Jörlanda. Mer öppet men inte lika bra plattvatten.

Kolla på http://www.elji.se/tjornvader/index.html när vinden kickar igång.
    Eller här http://www.swedweather.com/index.shtml

Apelvikenmätaren är ju inte att lita på längre, den uppdaterar lite när den vill tydligen…

Åsa ligger för långt söderut för vind idag tror jag. Imorgonbitti kanske, men då är det nordväst och då ligger Åsa i vind- och våglä.

/Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:12

Hur hittar man dit?? Det är inte campingen inna Stenungsud va??

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:20

Som det verkar nu så skulle Uddevalla(rödön) kunna bjuda på bra tryck i kväll… Funkar stenungsund på såhär västligt?
    eller så hamnar vi här hemma på ljungskileviken…

webvinddkvindramme_02.gif
    Ljungskile, längre till vänster blir det ännu plattare, bakom en udde, bör funka fint idag… dock lite balans förbi en ö för att komma ut, samt två slag för att komma hela vägen till därifrån bilden är, men det är ju inte nått problem om det bara blåser… wink.gif
    surf2003-06-06%20-%2030.jpg

• the_novice

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:22

Getskär är söder om campingen (men norr Jörlanda). Sväng av vid Stora Höga avfarten, kör över motorvägen och följ vägen tills det står skyltat Getskär åt vänster.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:23

Svar till:

Som det verkar nu så skulle Uddevalla(rödön) kunna bjuda på bra tryck i kväll… Funkar stenungsund på såhär västligt?
    eller så hamnar vi här hemma på ljungskileviken…
    Nope tror inte det är så bra… Var bara nyfiken om det var där S… menade…

webvinddkvindramme_02.gif
    Ljungskile, längre till vänster blir det ännu plattare, bakom en udde, bör funka fint idag… dock lite balans förbi en ö för att komma ut, samt två slag för att komma hela vägen till därifrån bilden är, men det är ju inte nått problem om det bara blåser… wink.gif
    surf2003-06-06%20-%2030.jpg

[/ QUOTE ]

• s

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:42

Det är inte inne i Stenungsund, det suger på västligt.

Getskär: Åk på E6 och följ skylten till Stora Höga, sedan Getskär då du närmar dig Stora Höga. Gå i norr om hamnen och kör i sundet, det är bäst om man inte vill ha tokgrunt och lera….

Jörlanda ligger lite söderut på samma väg som Stora Höga. Kör in i Jörlanda, höger då du har bageri på höger sida. Följ vägen till dess du kommer till småbåtshamn på höger sida.

Jag avvaktar till dess prognosen uppdateras (inom en timma). Då vet jag var jag skall åka.

/Staffan

• adde

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:51

Har Foreca alltid tappat 20.00 prognosen när eftermiddagsuppdateringen sker?

/adde

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2004 vid 14:05

Gaaah… Det kom och gick utav bara h-vete… stundtals var det bra, andra stunder ingenting..
    Men mina vulcans gick hyggligt, satte inte så många, men det känns inte så långt borta att få upp procenten.. Testade även flaka, vilket mest liknade misslyckade skutt… Det verkar som man ska ladda riktigt ordentligt för att få till det…
    Testade även grubby, vettefan hur det såg ut, jag kom upp i luften och snurrade upp mig på seglet, plask.. shocked.gif grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 16:30

Stack ni ut?
    Var ute i Tollenäs och vände, vinden försvann ju?
    `KOmmer väl igång om 2 timmar istället.

confused.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind ikväll !!!!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.