Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind på onsdag Östergötland, varamon?

• Vind på onsdag Östergötland, varamon?

Publicerad av gurra_g på 21 juni, 2005 vid 14:22

Det ser ut att bli riktigt bra i morgon.
    V kanske lite NV 10ms sol. Fungerar varamon i NV?
    Kan man kite där nu eller är det för mycket folk?
    Fungerar Maricon bra i V-NV hur kommer man dit, vägbeskrivning?

maccan svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • biorno

Medlem
    21 juni, 2005 vid 14:30

Maricon är inte bra i V-NV, satsar på Varamon imorgon, drar tidig morgon….

• gurra_g

Medlem
    21 juni, 2005 vid 14:40

Gött äntligen lite åka av smile.gif
    Jag drar dit vid 10 tiden

• mrsmille

Medlem
    21 juni, 2005 vid 17:37

Tror ni verkligen att det finns plats i varamon, bland alla badgäster? Eller har badgästerna inte hittat dit än?
    Jag vill nämligen inte skada någon…visserligen så är det inte jag som brukar sätta kiten i plurret, har det visat sig… smile.gif

Var fungerar det annars imorrn? När drar alla?
    Antagligen tar mr ut lite komp imorrn, så jag får väl vänta på honom…. Annars hade jag osså kunnat dra tidigt… frown.gif Eller finns det nån som ska åka lite senare å kan ta med sig honom, om jag sticker tidigt!?! laugh.gif

• gurra_g

Medlem
    21 juni, 2005 vid 18:39

Glan fungerar bra i SV-VNV långgrunt men inte mycket sandstrand, 40 meter kanske. Någon som varit i varamon nyligen o kört? Var det mycket folk?

• coffer

Medlem
    21 juni, 2005 vid 19:19

Är det fint väder är det omöjligt att komma dit o rigga upp.
    Men är vi där tidigt så kommer vi ta en stor yta som ingen lägger sig på.
    Då funkar det fint.
    Men är man nybörjare får man nog hålla till på nåt annat håll.
    D blir endel badgäster vid 10-tiden.
    Själv är jag där vid 8-tiden.

• mrsmille

Medlem
    21 juni, 2005 vid 19:22

Va de där riktat till mig, eller!?! wink.gif

Om inte ja missminner mig så va de du å eric som satte kitesen i vattnet… inte jag!!!! laugh.gif

• biorno

Medlem
    21 juni, 2005 vid 19:34

Som sagt, kan man inte ta höjd så är inte Varamon aktuell nu på sommaren då det gäller att åka utanför bojarna.

• coffer

Medlem
    21 juni, 2005 vid 19:42

Det är skillnad att sätta draken precis vid stranden o 200 meter ut.
    Jag tycker att, om man inte har full koll på draken o kan ta höjd så ska man vara nån annan stans. Jag tror KitCop håller med mig.
    Det blir jävligt mkt folk där om d e fint väder.
    Då kan man inte ha massa som åker precis intill strandkaten o gör så varannan människa får ducka för kiten.

Men längre norrut i Varat så finns det ett bättre ställe att hålla till på där d e lite mindre folk.
    Funderar på att dra dit i så fall om d blir fint väder.. lr kanske surfar bort dit o håller till där.

Edit: Han hann visst först.

• mrsmille

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:28

Svar till:

Men längre norrut i Varat så finns det ett bättre ställe att hålla till på där d e lite mindre folk.
    Funderar på att dra dit i så fall om d blir fint väder.. lr kanske surfar bort dit o håller till där.

[/ QUOTE ]

Vad är det för ställe du snackar om???

• coffer

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:36

Borta i bromma.

Efter den där lilla udden som går ut, inte den längst ut där lemunda ligger, utan den första udden längst med varat.

• mrsmille

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:47

oki….vi får väl se…

Har du annars nån bra vägbeskrivning dit!?!

Men jag måste prata med mr osså…jag antar att han ringer dig imorrn å kollar läget. Men somsagt det verkar inte bli varamon iaf för min del, även om jag lärt mig komma upp på brädan nu… laugh.gif laugh.gif laugh.gif

• mrmille

Medlem
    21 juni, 2005 vid 21:27

Har väll för mig man kan gå ut med stranden dit va?

Själv tror jag på vätterviks om det blir för mycket folk på vmon, det har dessutom en tendens till att alltid blåsa en hel del mer där. Framför allt om det vrider sig mot NV.

• coffer

Medlem
    21 juni, 2005 vid 23:25

Fan d e helt vindstilla här.
    Blir lite orolig, d skulle ju blåsa 5-9 i natt.

Får hoppas d ökar lite under natten.
    jag skriver ett inlägg när jag vaknar o säger om d blåser lr inte!

• coffer

Medlem
    22 juni, 2005 vid 04:00

Det ser riktigt bra ut nu.
    Käkar frukost sen drar jag ner till varat.

Jippiiiiiiiiiiiii

• biorno

Medlem
    22 juni, 2005 vid 05:38

bra , ser fint ut här med !!! hörde dock på lokala nyheterna där dom sa svag vind hela dagen… illa men som har ju haft fel förr… 2 m/s S -> 12 m/s N

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind på onsdag Östergötland, varamon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.