Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind-rapporter/prognoser över telefon/wap?

• Vind-rapporter/prognoser över telefon/wap?

Publicerad av johnk på 7 juli, 2008 vid 13:46

Vad finns det för vädertjänster (prognos och/eller observationer) som man kan nå över mobiltelfon, dvs talsvar, SMS, eller WAP?

Ska ut i skärgården i veckan och har ingen internetuppkoppling 🙁

Är främst intresserad av sträckan nidingen-måseskär eftersom det är i GBGs norra skärgård jag kommer hålla till.

Det jag lyckats hitta hittills är bara forecas båtväder via WAP (batvadret.foreca.se/pda.html), SMHIs kustväder (0771535400) och telefon till varbergsmätaren. Saknar främst observationer och mätvärden.

johnk svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • Kjello

Gäst
    7 juli, 2008 vid 15:07

jag är här nu via 3 mobilsurf med min Nokia N95 8gig, funkar hur bra som helst.
    Testade länkarna till H, SMHI Båtväder, allt funkar.
    Genom 320×240 titthålet.
    Cool steffo gränssnitt radbryter, anpassat för skärmen.
    SMHI passar bra med.

• highflyer

Medlem
    7 juli, 2008 vid 16:03

wap.vader.se Kanske inte den bästa men något. mobli.dmi.dk är bra

• mmattias

Medlem
    7 juli, 2008 vid 17:44

station i tjukils huvud tel 0303235506

• neven

Medlem
    7 juli, 2008 vid 18:38
  • peter412

Medlem
    7 juli, 2008 vid 22:21

Ett nr till Vinga. 031-966522. Vind, medelvind+ vindriktnig i grader, kanon.

• johnk

Medlem
    14 juli, 2008 vid 10:44

@Kjello 480771 wrote:

jag är här nu via 3 mobilsurf med min Nokia N95 8gig, funkar hur bra som helst.
    Testade länkarna till H, SMHI Båtväder, allt funkar.
    Genom 320×240 titthålet.
    Cool steffo gränssnitt radbryter, anpassat för skärmen.
    SMHI passar bra med.

Funkar kanske med en riktig webb-läsare, men inte med en enkel wap-läsare (klarar inte frames t.ex.).

Vinga-numret var kanonfint 🙂 Tyvärr såg jag det inte förrän jag kom tillbaka och kunde koppla upp mig igen. Men det blev iaf 3 sessions där ute.
    1. Förnedringssurf på en sandbank med stark stank av ägg-fis.
    2. Launch från båt på öppet vatten mitt i farleden mellan källö-knippla och björkö.
    3. på-gränsen-surf på grötö sandstrand bland lite badgäster som tvunget skulle ligga på beachen i 6 m/s och mulet.

Kanske kommer bilder senare (inga coola trick men kan vara kul att dokumentera spotarna iaf).

• christian12345

Medlem
    14 juli, 2008 vid 12:08

jag har gjort min egen low-bw-sida för skåne: http://www.sternell.com/wind.htm

• johnk

Medlem
    14 juli, 2008 vid 18:57

@christian12345 482480 wrote:

jag har gjort min egen low-bw-sida för skåne: http://www.sternell.com/wind.htm

smart. en sån måste jag fixa innan nästa resa till stenåldern

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vind-rapporter/prognoser över telefon/wap?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.