Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vind stockholm?
-
Vind stockholm?
Publicerad av fredrik-plantin på 10 maj, 2009 vid 15:16Tjena!
Ni som har koll!
Nordligt hela veckan periodsvis över 10 m/s
Torö?
Vågor nån annanstans?
Fri vind för lite bump n jump?Hör gärna av er om ni drar ut eller vet något som skulle funka.
Järnet!
rosen svarade 15 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
tjaba tjena hallå!! plantan! Ja jo imorrn måndag ser det ju ut att bli lite drag iaf! Vore sjukt kul å komma ut lite! Problemet är att vi har tokmycket på jobbet och jag kommer nog inte därifrån innan 5-6 nångång! Åsså är ju jag helt vilsen här med vad gäller att hitta bra ställen!! Men hör av dig om du är på g imorrn! Lite långt men mats väg uppe vid väddö kanske?? Har vart dit nångång men det har inte vart så toppen då men stället har potensial det syns! 🙂 :Mattias
-
Någon som vet om man kan komma i någon stans på Resarö? Borde ju funka för lite “efter jobbet surf” på nord….
-
Plantan…när ska du fatta att det inte går att åka vindsurfing i Sthlm!! 😉
-
Gott snack matte! vi hörs imorgon!
Hörde att “saltis” funka på nord?
Va är resarö för ställe?
går och går…åka och åka… här finns ju vatten! 😉 -
Baggensfjärden södra del borde väl funka bra som du säger.
Annars kan nog Görvälnsbadet vara bra: http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=50&areaId=1&windDir=N&#spot
Sedan finns det ju en del ställen runt omkring Stockholm men då bluir det ju en del bilåka.
-
Alrit!
Blir baggen om det brallar 5.3!
Och är ni sugna så erbjuds demo på staboard och severnes 09 stuff.järnet!
-
Var på Baggensfjärden?
Hur får man tag på dig om man vill testa starboard? Ser bättre ut senare i veckan, men man vet aldrig…
/ rosen
-
Nere vid seglarklubben i saltsjöbaden, dra iväg ett sms till 0709-492641 om det brallar på så är jag där
järn!
-
fredrik plantin;545806 wrote:Nere vid seglarklubben i saltsjöbaden, dra iväg ett sms till 0709-492641 om det brallar på så är jag där
järn!
… och gärna också ett sms till Surfnet: tel 71305, skriv “gpg stm” och så din text (plats, vindriktning och vindhastighet).
/Lars
-
Resarö funkar rätt så ok på Trälhavet. Lite knivigt att ta sig ner där men det finns ändå möjlighet i närheten av Paviljongen, en liten liten parkering som ligger precis vid vattnet, mittemot Moholmen. Jag o brorsan kör där då och då.
-
Prognosen för Baggensfjärden var inte så upphetsande idag, men ons-fre ser ganska lovande för mig iaf (minsta segel 5.5, tung, orädd och stark :smirk: ).
Menar du vad jag hoppas med demande? Har sneglat på starboard alltför länge nu, kanske tom skulle kunna lura på dig en bomkörning bara för att klämma lite på en :wink:.
Vilka modeller och storlekar? Har en F-type 148 sedan tidigare och letar efter steget efter 127l.
Rosen
Logga in för att svara.