Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vind till helgen 22-23 igen…
-
Vind till helgen 22-23 igen…
Publicerad av andersbq på 18 september, 2007 vid 18:30Brukar dra en ursäkt hemma med att “det kan vara sista blåsiga helgen på länge”, få se om dom går på det 7 veckan i rad.
Sydväst minst 10 m/s ser det ut och bli i allafall under lördag & söndag, kanske lite mera åt syd. Och detta gäller för hela södra sverige upp till sthlm.Man börjar undra om det verkligen kan bli någon vind kvar till VVKs klubbresa till Klitmöller om knappt 2 veckor…
andersbq svarade 17 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Kan spara lite vind också tycker jag… Behöver inte segla 4.0 varje helg. Tar hellre 5:7an och kör 3 helger än 4.0 en 😛
-
@andersbq 416168 wrote:
Man börjar undra om det verkligen kan bli någon vind kvar till VVKs klubbresa till Klitmöller om knappt 2 veckor…
Mest vindsäkert brukar det ju vara när VVK åker hem… 😀
-
kan inte sluta beundras av hur det gång på gång blåser på helgerna.
-
Klarar man sej fortfarande med en kortarmad sommardräckt + skor?
Körde med det i söndags, var kallt som inni bänken, och det värkar inte bli varmare. 🙂
Vad tror ni? Fryser man ihjäl eller kommer man undan med smärre frostskador? -
@challq 416551 wrote:
Klarar man sej fortfarande med en kortarmad sommardräckt + skor?
Körde med det i söndags, var kallt som inni bänken, och det värkar inte bli varmare. 🙂
Vad tror ni? Fryser man ihjäl eller kommer man undan med smärre frostskador?Beror mest på lufttempraturen tycker jag. Seglade i lördags då det var nordliga vindar och kallt. Då var långärmad vinterdräkt skön. I måndags när vindarna var från syd och solen var framme funkade det helt OK med kortärmat.
-
Jag är hemma på rätt sida sverige över helgen, frågan är vilken dag man skall satsa på att segla…
-
Är väl inga fantastiska prognoser för helgen? Ser ju ut att hamna på måndag istället!
-
Fast jag är hemma på måndag också… 🙂 Flyger tillbaka till tokholm på kvällen.
-
Knatte
Gäst20 september, 2007 vid 17:33Anders! Har du ingen färsk prognos inför fredag/lördag? Alla skriver ju ner sina väderprognoser i skrivande stund…:crazy:
Men hoppas ju att detta skall ändra sig:tongue: -
Tusan Ola, är det du som gjort att prognoserna blir sämre och sämre??? 😉
Du kan gott hålla dig på baksidan ett tag till!
/Magnus
Logga in för att svara.