Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind vs kite

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 18:21

menar du allvar med att höga hopp kan bli lite långtråkigt???????????????

var har du vågridit med kite?

ps. kolla din säljes 5kvm

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 18:31

jag tror att kite är en kortvarig fluga, ingen direkt känsla mellan vind, vatten och segel, dessutom är det livsfarlig för både kitare och andra( många svåra olyckor har inträffat)och vem vill segla med nackspärr hela tiden?

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 18:38

kortvarigt nja, jag kommer kitesurfa så länge jag kan, se på Flash austin han har (kite)surfat nu i 7år och still going strong… Enda som blir problemet är att det känns so mkitesurfing kommer bli förbjudet på många stränder i Sverige, härom dan var det nån jeppe som drog upp(och krashade) sin kite mitt bland badgäster på Lomma Beach i frånlands vind, inte så väldigt klyftigt.

Ja jag har vågridit en hel del med kite, bl a på hawaii i attans jävla stora vågor, senaste vågridningen var i Danmark, Klitmöller det var inte alls så pjåkigt må jag säga, bästa stället för vågridning i sverige är Vilshärad norr om Halmstad, kommer dra dit så fort vinden vrider till Sydväst.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 18:48

vadå ingen känsla, har du provat?

jag fastnade direkt. var ganska tveksam till vindsurfing i sverige däremot.

• getwet

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 18:53

Frågan bör ställas till den/dem som kan tricka på både och. Själv trickar jag ingenting, åker bara race och downwind slalom och är så mycket rookie på kite!
    Men jag tror nog mig veta vad svaret blir………

• getwet

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 19:01

Det där sa man om windsurfing också, likaså om skate.
    Klart att kite kommer att bestå, utvecklas och dra till sig massor av nya utövare, förmodligen fler än windsurfare.
    Sporten ligger fortfarande i sin linda men kommer att utvecklas enormt de kommande åren med nya material, nya designer och radikalare manövrar och prestanda.
    Något som verkligen talar för sporten var artikeln i Dagens industri häromdagen, läs den så fattar man potentialen!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 19:17

vad stod det i den då?

• tomtenissen

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 19:29

Personligen är jag tveksam till om kite kommer att utvecklas. Har visserligen inte testat, men det jag förstått är att det är MYCKET enklare än t.ex. wsurfing. OK, det har ju såklart sina fördelar, men en av anledningarna till att jag började wsurfa var utmaningen. Första tre gångerna (á 3 timmar) jag var ute med min bräda (90 liter) kom jag inte upp på brädan ens. Jag lår där och kämpade och tyckte allt var pest, men på något sätt njöt jag ändå av det. Kalla mig sadomarsorschist (bajsstavning), jag bryr mig inte. Jag vill kämpa och sen verkligen känna mig nöjd när jag lyckas, visst är det kul med flyt med det funkar inte i längden. Och liksom, vad kan man göra på en kite eg.? Ok, det ser jävligt coolt ut, i’l give you that. Men sen då? man kanliksom köra fram och tillbaka samt hoppa + snurra lite… Var finns utvecklingspotentialen? Och dom nya “grab”-handtagen man hör talas om är ju bara så j-a patetiskt så det är inte sant…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 19:52

isåfall vad kan man göra på en ws?
    köra fram och tillbaka och nä just det man kan inte hoppa på platt vatten med en ws.

att hoppa 10m upp i luften tror jag knappast är en känsla man tröttnar på och det är ju framförallt känsla det handlar om.
    när du kan göra en dubbel rodeo 720 tailgrab å ta av å vifta lite med brädan i luften kan du ju höra av dig.
    det finns ju hur mycket trick som helst att lära sig.
    och man kan köra vågor…

allt som man kan på ws med andra ord.

och det är klart det är en utmaning. att det är lättare betyder inte att alla blir professionella, det krävs helt enkelt ännu mer stil och snurr för att skilja sig från mängden…!

utmaning är viktigt, men framförallt känsla.

• getwet

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 20:01

En lång artikel som jag inte i helhet kommer att återberätta här, men artikeln går ut på att “marknaden” (läs media, tillverkare av trend prylar mm) har via action sporter äntligen hittat fram till en grupp som tidigare varit väldigt “svårflörtad” (unga grabbar). Fler och fler TV bolag hoppar av stora sportevenemang pga kostnader, observera att NFL ska ha 170 miljarder kronor för åtta års sändningsrätt!
    Därför ger man sig ut och tittar mer på de nya trendiga actionsporterna som finns idag och det blir mer och mer pengar runt samtliga dessa. Och med det exponeras sporterna och vips, så är vi många……….och just därför kommer inte kite att bara vara en fluga, lätt att lära och kanske ännu lättare i framtiden att utnyttja och företag som gnuggar händerna för att just du och jag verkligen vill se ut som riktiga surfers!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 20:10

cool.

• getwet

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 20:10

Har du överhuvudtaget sett vad freestyle killarna gör på plattvatten?
    Själv har jag sett eliten loopa och göra det mest otroliga saker på i stort sett plattvatten, så ditt uttalande är inte riktigt sanningsenligt…!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 20:16

tja!
    Kul o höra att det är fler som slitit! Jag kunde nätt o jämt ta mig upp första gången på min 125 liters o krampaktigt segla in.

Vattenstart övandet har också varit tufft, när man ligger där på dhupt vatten o kämpar, men nu har jag satt ett antal. nästa är fotstroppar o jipp. Men nu väntar är brädan på torkning i väntan på lagning.

tomas-nilsson@spray.se

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 20:30

för då dessa trendkänsliga kommersiella media-nördar, som hypat in på den nya exhibitionistgenerationen, ramlar in i en sport, så går den sanna frontierkänslan ut. Fort. Tyvärr drabbar det här alla nyare sporter.(Spana tex in startbyggnaden i slalom. Kommersiellt bjäffs.)

Vem vill ägna sig åt en armani-sport profilerad som x-games för oss som vill synas på vattnet. Titta på mig, titta på mig….. En rundresa i sommras på div fina svenska beacher visade på en skrämmande ökning av “surfande farbröder med många fina färger och hoppas dom ser mig blickar. För å inte tala om alla dessa ur-larviga jag surfar fortare än du race …. jag vann. Suck. …. Vem vill bli identifierad med sånt trams.

Nä tacka vet jag grova röjsågar.. där är i alla fall streber- och kärringpotentisalen = 0 (än så länge kanske man ska tillägga.)
    /Stihl 2.3Hkr rules.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 20:36

jo det har jag med sett men dom hoppar(jo lite såklart men) ju inte.

det är ju framförallt hoppet jag vill åt, att magen lyfter upp i halsen.
    att tricka är ju utmaningen, men inte tjusningen.

o ja skiter fullständigt i vad som är hippt eller inte.

jag är ute efter en sak. KÄNSLA.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind vs kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.