• Publicerad av anonym-anvandare på 28 maj, 2005 vid 15:55

Tyckte att det blåste rikitgt bra igår så jag åkte ut till Näsbypark coh förväntade mig ganska mycket. När jag kom dit så såg det ut som vissa träd skulle blåsa ner men bortsett från några byar verket vattnet otacksamt lungt. Jag riggade upp och drog ut men märkte efter ett tag att det nästan inte fanns någon vind att prata om. Besviken seglade jag tillbaka till stranden där vinden fortfarande tycktes vara bra. Enda förklaring jag har till det är att det var frånlandsvind (västligt) som gjorde att det var så dåligt som det var. Skulle vara tacksam om någon kunde förklara varför det var som det var? confused.gif

calle_b svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mickez

Medlem
    28 maj, 2005 vid 16:39

Stämmer att det var västligt igår (om jag inte är ute o cyklar vad det gäller dagarna)

Och då går det i princip inte att segla på vid Näsbypark. Möjligen från viggan om man kan komma ut en bit. Antagligen hamnade du i vindskugga bakom ”fastlandet” täby.

• philippos

Medlem
    28 maj, 2005 vid 16:51

Värtan funkar inte alls på väst och nordväst. Inte ens om du går ut från Viggbyholm. Jag seglade vid Brevik i Åkersberga igår. Inte särskildt långt ifrån värtan (20 minuter med bil). Seglade 6,0 från kl 13.00 till 17.30. Bra men något byigt.

• kacker

Medlem
    29 maj, 2005 vid 18:19

råkade ut för samma sak hemma på södra finnö

• calle_b

Medlem
    29 maj, 2005 vid 19:57

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.