Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindbehov – är kite ett alternativ???

• Vindbehov – är kite ett alternativ???

Publicerad av anonym-anvandare på 11 maj, 2005 vid 07:20

Vindbehov??
    Finns här någon som både kitar och windsurfar?
    Jag är dedikerad windsurfare men funderar på att börja kita för att få fler timmar på vattnet – MEN blir det egentligen fler timmar på vattnet??

Har 6,7 och 112 liter freestyle som störst, väger 85 och kommer väl igång ungefär vid 7 till 8 ms.
    Hur snabbt kommer en ”normalstor” kite igång?

Hur mycket oftare blåser det typ 5-6 ms än 7-8?? Dvs hur ofta kommer ni ut med kiteprylarna när det inte är tillräckligt med vind för windsurf?

/Kiteskeptikern som ändå lockas av att plana tidigt

stebe svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    11 maj, 2005 vid 14:20

6,7 planar rätt sent, tycker jag. Jämför med formula och 12.5. Jag gissar att kiten kommer igång lite tidigare än formulan.

• the_novice

Medlem
    11 maj, 2005 vid 16:00

Formula kommer väl igång klart tidigast och kite motsvarar väl möjligen lite större freeride grejor, ca 7.5-8.5 segel??? tongue.gif

• stebe

Medlem
    11 maj, 2005 vid 16:13

Det finns stora härken som går att köra med från 4-5m/s men de går i princip bara att köra fram och tillbaka med, det blir inte kul förrän vid 6m/s och uppåt då du kan börja ladda lite hopp..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindbehov – är kite ett alternativ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.