Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinddata från alla kustfyrar – surfnet.se

• Vinddata från alla kustfyrar – surfnet.se

Publicerad av gifvars på 15 maj, 2007 vid 07:08

Tjena,

På inloggningssidan http://www.surfnet.se/groopiweb/Login.do kan ni nu hitta vinddata från SMHI’s alla kustfyrar med tre timmars historik.
    Samma information kommer snart att kunna läsas direkt i mobilentelefonen om din telefon stödjer Java samt att du har internet i densamma. Kommer om två – tre veckor hoppas jag.

Det går numera oxå att skicka in mms och email-observationer till msg@surfnet.se med bifogade bilder eller videosnuttar. Dessa bifogade filer sprids bara via email. Det går oxå att se de på inloggningssidan.

Alla observationer hamnar numera direkt i konfen (vindsurfing), tack Steffo!

Mvh,
    -JG

gifvars svarade 17 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ola_p

Medlem
    15 maj, 2007 vid 08:33

Nyfiken, hur hämtar du datat från smhi, och var det svårt att tillstånd att publicera deras data?

• gifvars

Medlem
    15 maj, 2007 vid 08:48

@Ola_P 383342 wrote:

Nyfiken, hur hämtar du datat från smhi, och var det svårt att tillstånd att publicera deras data?

Njaaa, jag läser av deras hemsida en gång i timmen, http://www.smhi.se/weather/kustobs/kustobs.htm
    Men jag har inte frågat om lov, jag lovar att göra det ASAP. Men eftersom jag inte tar betalt för den och inte belastar deras server nämnvärt och känner SMHI-Berit… jaja, vi får se.

Mvh,

-JG

• ola_p

Medlem
    15 maj, 2007 vid 09:49

Sen kan man ju tycka att uppställningen som SMHI har på sina observationer är rätt värdelös, och än värdelösare är det att dom hälften av tiden är gamla och eller saknas helt… (Fast östkustfyrarna kanske är i bättre skick?)

En bättre uppställning är ju klart välkommet hursom.

• svenne

Medlem
    15 maj, 2007 vid 10:13

Både jag och Gifvars har pratat med SMHI om nya tjänster och idéer, men vi kan nog lugnt i samklang säga att de inte är så snabba på att trigga…

• gifvars

Medlem
    15 maj, 2007 vid 10:31

@Svenne 383366 wrote:

Både jag och Gifvars har pratat med SMHI om nya tjänster och idéer, men vi kan nog lugnt i samklang säga att de inte är så snabba på att trigga…

Jooo, så äre, de har, vad jag har förstått efter att ha pratat med Berit nåra ggr, en massa guldäg de ruvar på. Synd…
    Svenne, vad har du för email numera? jag har bara din hiq-adress.

Dessutom verkar min databas packat ihop av all trafik, nääää, nu drar jag ut o surfar, solsidan/Erstaviken kanske…
    Rapport vad det lider, ni vet var.
    Mvh,

-JG

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vinddata från alla kustfyrar – surfnet.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.