Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindhastigheten på skrivbordet
-
Var tar du väderdatan ifrån???
Vet du var mätaren sitter?Mvh Stefan
-
undrar också det,,kollade och den hade samma data som hässlö så det skulle nog kunna vara hämtat därifrån.
-
Ok nu har jag försökt. Jag har ingen koll på datorer så om nån ger steg för steg anvisningar för hur jag för upp stockholms vind på datorn vore det bra.
Just nu sätter virus programmet igång när jag trycker test script.
-
Detta var kul att pilla med
Kolla mitt västkustscript, läser webbsidorna var 3:e minut: -
Kan inte någon ladda upp en fullt fungerande verision på ftp:n, om möjligt?
-
Varför tanka ner från FTPn när du kan tanka från hemsidan?
Tanka ner Samurize-programmet och sedan Väderscriptet.
Skapa en katalog och zippa upp filerna i denna. Flytta Väderscriptet (.js) till scripts-katalogen och .ini-filen till configs-katalogen. Surfa in på http://uk.weather.com/weather/local/ och leta upp den ort du vill ha väderinfo om. Kopiera länken (allt före ?-tecknet) och klistra in på rätt ställe i .js-filen. Öppna sedan config.exe och lägg till den väderdata du vill kika på! När du har sparat din egen .ini-fil, lägg sedan en genväg till Client.exe i din startup-mapp så du får vederrapporten direkt från start!
-
Ska inte kalla mig någon programmerare och det finns säkert 100 bättre sätt att lösa detta på, men för er som tankar från Yahoo och vill ha vinden i m/s kan byta “Function Wind” i .vbs-filen till:
Function Wind
Wind = GetText (“Vind:“, ” “, 0) & “km/h”
Wind = Left(Right(Left(Wind, InStr(Wind, “km/h”) – 1), Len(Left(Wind, InStr(Wind, “km/h”) – 1)) – InStr(Wind, “/”)) / 3.6, 5) & ” m/s – ” & Left(Wind, InStr(Wind, “/”) – 1)
end function
-
Hallo.
Gjorde ett litet hack för att hämta väderdata från min klubbs sida (LBWS). Har inte buggtestat det eller så, men vädret i Lomma på desktopen är ju aldrig fel!! Du hämtar in scriptet via config-programmet som vanligt! -
Kan tillägga lite info:
Man måste döpa om sin .js (SWEather.js) fil till .vbs istället, annars kan man inte välja config file (SWEather.ini)..
Kände mig lite dum ett tag när jag inte kunde välja config file…
Logga in för att svara.