Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vindkraftvek i Lundåkra!

• ankii

Medlem
    2 november, 2006 vid 09:39

Jag har försökt att ringa utan att någon har svarat…. MEN Anders LaSurf ringde precis och fick förklarat att det inte är där vi surfar som vindkraftv’ä’rket ska stå. Jag ska sticka ut ock kolla en gång till, deras ritningar suger. En representant ska komma om ca 1 vecka och peka ut områder. Återkommer när jag vet exakt var det ska stå!

Tack för hjälpen Anders!

• gh0st

Medlem
    2 november, 2006 vid 09:46

Aj fan nej det hade ju inte vart bra med ett vindkraftverk precis där vi riggar.

• danneee

Medlem
    2 november, 2006 vid 09:50

Inga fler vindkraftverk, kan väl starta Barsebäck igen istället… Förresten, område B är det på parkeringen eller är det Jonnys stuga 🙂 ? Behövs det namnunderskrifter?

• gh0st

Medlem
    2 november, 2006 vid 13:03

EONS karta:
    http://www.eon.se/upload/eon_extranet/dokument/vind/Axeltofta/Inledande%20samr%C3%A5d/Bilaga%201%20Lokalisering.pdf

Använder mig av Wibbans bild som referens:
    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=21335&stc=1&thumb=1&d=1161607678[/img]

• patrikol

Medlem
    2 november, 2006 vid 16:15
    ankii wrote:
    Jag har försökt att ringa utan att någon har svarat…. MEN Anders LaSurf ringde precis och fick förklarat att det inte är där vi surfar som vindkraftv’ä’rket ska stå. Jag ska sticka ut ock kolla en gång till, deras ritningar suger. En representant ska komma om ca 1 vecka och peka ut områder. Återkommer när jag vet exakt var det ska stå!

Tack för hjälpen Anders!
    Inte bra! Klart att vi inte vill ha några fler vindkraftverk i LÅ.

Hur är det med en sådan gottegris numera?

Ha det bäst kram Patrik

• fifi

Medlem
    3 november, 2006 vid 11:45

sugigare karta har jag då aldrig sett…på den kartan är det ju där vi riggar!
    Hugge, dax att ta ett snack med morbror Johan kanske!?

Ankii, ring mig på måndag eller söndag så vi kan leka!

• magnus78

Medlem
    3 november, 2006 vid 12:02

De tänker bygga ett nytt stax öster om där vi riggar. Lär inte bli några problem mer än under byggtiden. Men förhoppningsvis kommer detta att inte påverka oss nämndvärt.
    Att bygga ett precis där vi riggar lär aldrig ske, det är ju sandmark och att bygga där lär kosta skjortan.

/M

• ankii

Medlem
    3 november, 2006 vid 16:18
    magnus78 wrote:
    De tänker bygga ett nytt stax öster om där vi riggar. Lär inte bli några problem mer än under byggtiden. Men förhoppningsvis kommer detta att inte påverka oss nämndvärt.
    Att bygga ett precis där vi riggar lär aldrig ske, det är ju sandmark och att bygga där lär kosta skjortan.

/M

Vi får se var de placerar den, det är som sagt en person som kommer ut och visar.
    Den kommer att vara 150 m hög, rotor diameter max 130 m. Även om den inte står precis där vi riggar så tycker jag det är läskigt att den kommer finnas nära. Det andra så kallade ’modernt befintligt vindkraftverk’ är redan nära. De kommer att sätta den nya mellan stranden där vi riggar och den befintliga. Jag var precis ute på udden och kollade, på kartan ser den ut att vara långt bort men när man väl står där så är allt mycket närmare. Vi får hoppas på att jag har fel…

• gh0st

Medlem
    3 november, 2006 vid 20:04

Jag tror du har rätt….

• hugeo

Medlem
    4 november, 2006 vid 12:20

min morbror e chef på eon mohaha, klart ni ska ha fler vindkraftverk dom är bra!!!

• weeboy

Medlem
    5 november, 2006 vid 00:54
    Danneee wrote:
    Inga fler vindkraftverk, kan väl starta Barsebäck igen istället…

Det är väldigt lönsamt med just vindkraftverk nuförtiden 🙂
    Det blev lönsamt när elen är över 50 öre per KW

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA