• leif-gwee

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 18:55

Kasta sand rakt upp och se hur långt den sprider sig funkar också, kostar inget men hur man räknar ut hur mycket det blåser har jag inte den blekaste aning om… brukar blunda och tänka på en siffra, senast blåste det ca 7.6 m/s enligt mitt sätt… Som mest har det blåst 47.2 men då var jag bakis

• acemattias

Medlem
    25 oktober, 2009 vid 20:13

Det finns ocksa en gammal hederlig variant som liknar en regnmatare med en pingisboll i, men har inte kunnat hitta nagon som saljer dom haromkring langre.
    Det verkar som ett amerikanskt foretag (HALL) har tagit patent pa den konstruktionen, som att ta patent pa hjulet ungefar:mad2:.

Fast bygga sjalv gar ju alltid.
    pressure_plate_anemometer_3.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.