Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindmätare? (portabel)

• mikaels

Medlem
    20 juni, 2006 vid 19:37

Vet inte vad du menar med billig, jag har en Silva Windwatch. Liten, smidig och enkel, och den var billig för mig, eftersom jag fick den i present ;). Dessutom flyter den.
    Här finns några alternativ

• woppe

Medlem
    21 juni, 2006 vid 08:57

Vi har också en Silva Windwatch, men jag visste inte att den flyter. Jag drar slutsatsen att den tål vatten. Tål den såpass mycket vatten att man kan ha med den ut när man surfar?

• fastforward

Medlem
    21 juni, 2006 vid 10:48

Den där pappersmätaren var ju ganska fyndig faktiskt. Man kan ju testa den brevid en riktig och mappa vindhastigheten mot hur mycket den röda remsan flyger. Men man bör nog använda bättre material än papper och lera för att få bättre noggrannhet.

• mikaels

Medlem
    21 juni, 2006 vid 18:22

Hur mycket vatten tål Windwatch? Tja, den fungerar som vattentermometer, om man vill 😉 Har aldrig haft med mig den på brädan, men antar att det går. Poängen med den är dock alla de där gångerna man inte är riktigt säker, och står på stranden och undrar. Dessutom lär man sig med tiden kalibrera sin uppfattning av hur tillräckligt mycket vind känns.

• guppy

Medlem
    21 juni, 2006 vid 21:33
    mikaels wrote:
    Poängen med den är dock alla de där gångerna man inte är riktigt säker, och står på stranden och undrar. Dessutom lär man sig med tiden kalibrera sin uppfattning av hur tillräckligt mycket vind känns.

Det är precis det jag tänkte ha den till!
    Jag har hittat 2st för ca 400:-, men dom är nog inte vattentäta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA