Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vindmätare ?? vilken är bäst

• patrikol

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 19:28

Ja men eftersom det bara är 5% så har det ingen betydelse så noga är det inte. Om den visar 10 m/s när det egentligen blåser 10,5 är nog inte av någon större betydelse. Hade det varit hela sekund metrar fel så hade det varit en annan sak. Det som vissar allra mest fel är folks egen tro på vad det blåser jag kantade fett emot med min 14 kvm kite när det blåste 15 m/s där kan du snacka fel mätning. Speciellt av dom som aldrig andvänt en vindmätare dom har helt enkelt aldrig kunnat veta bara trott.

• kleverboi

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 07:04

Håller med Patrikol… 5% är ingenting. Jag har testat silva i olika farter och det är omöjligt att avgöra att det är något fel. Men det går förstås att hålla mätaren i fel riktning och därmed få lite större fel.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 09:56
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 21:25

det som funkar bäst är att titta på vattnet, träden, andra kiteare och kolla med locals. punkt slut, jag har rätt, alla andra har fel, oavsett vad ni tycker!

/dave

• kleverboi

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:54

Och alla tar ett anonymt inlägg så himla seriöst…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 19:11

ööhh, om du med anonym menar att du inte vet vem jag är så är du också anonym för mig, jag skrev ju under med namn…

trodde dessutom att folk skulle förstå ironin i citat
    ”punkt slut, jag har rätt, alla andra har fel, oavsett vad ni tycker!”

men en förklaring då: detta var MIN åsikt, ni får gärna tycka annorlunda.

peace.

/david augustinson
    dryg stockholmare

• kleverboi

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 07:06

OK.. no probs… Du har förstås helt rätt, i allt, från och med det inlägget och i all tid framöver…

(ironi i raderna ovanför)

Med anonym menar jag att du inte var inloggad… Du hade ju lika gärna kunnat skriva bengt….
    fast iofs… du hade ju rätt så jag ber om ursäkt… (tror att det var ironi igen)

• backe

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 07:50

Äsch… rigga är ju lite av en känsla, det är ju bara att prova sig fram.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 11:32

Svar till:

OK.. no probs… Du har förstås helt rätt, i allt, från och med det inlägget och i all tid framöver…

(ironi i raderna ovanför)

Med anonym menar jag att du inte var inloggad… Du hade ju lika gärna kunnat skriva bengt….
    fast iofs… du hade ju rätt så jag ber om ursäkt… (tror att det var ironi igen)

[/ QUOTE ]

jaaaaaaaaaaaa, det är du ju, Kleverboi som bor på stranden!

/fredrik a
    -det var faktiskt min bror!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 11:33

grin.gif
    /f

• kleverboi

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 12:14

Fett… Hälsa brollan…

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 08:36

Tjena!

Jag köpte en låg-tech vindmätare som funkar bra. Den heter ventrimeter eller nåt. Det är en seglingsvindmätare och består av ett rör med en platta i som rör sig över en numrerad skala så att man kan se hur mkt det blåser. Billig och bra.

/Andreas

• pjoter

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 12:05

haha finns den fortfarande att köpa? har själv en sån från de glada 50 – 60 talet. funkar massa bättre än dom där sunkiga digitala. ingen fördröjning utan du ser direkt hur mkt det blåser utan att behöva vrida, vänta, vrida vänta innan du ser om du håller den rätt i vinden. sen e den ju så jäkla mkt snyggare!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vindmätare ?? vilken är bäst

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.