-
Vindombudsmannen VO
Hej VO!
Jag är en kille på 47 jordsnurr som undrar en sak. Varför har det slutat blåsa? Här har jag längtat hela vintern och nu när det blir varmt och skönt igen så har vind och vågor försvunnit.
Tacksam för svar.
Swell-Kjell
Eller förresten, som VO måste jag uppträda mer balanserat och ge en längre, mer rimlig, förklaring. Jag förstår din oro när till och med Hagabrisen hackar, glädjeprognoserna uteblir och våtdräkten blivit en torrdräkt. Förresten, har du gjort något av följande?
– Skaffat nya hängseltampar
– Funderat på att rigga ett segel mindre än femsju
– Sagt att “med mitt lättvindskit planar jag fasiken i all!” (nej, det gör du inte)
– Sett till att äga en lättvindskite som övebrygger den tunna linjen, eller rättså breda linjen faktiskt, mellan en foilkite och en varmluftsballong
– Suttit i Fituna och tänkt att nu jädrar blire bris!
– Krånglat som en dåre med jobb, familj, vänner och hunden för att vara maximalt flexibel under vårenOm något av detta är sant är det, såklart, ditt fel.
Men egentligen vet vi båda det rätta svaret på din fråga. Det är ryssarnas fel.
Varma Vind- och Vågkramar,
VO
Är du oxå förgrymmad över utebliven vind och vågor höga som Peter Jöbacks fotknölar? Känner du dig förbisedd av vädergudarna? Vill du få svaret? Skriv till Vindombudsmannen och sök tröst i sann, men ofta svårtolkad, fakta, sanning och allmänt skrävlande.
Logga in för att svara.