Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsäkrast kanarieö så här års?

• Vindsäkrast kanarieö så här års?

Publicerad av copello01 på 12 december, 2005 vid 08:24

Hej,

Åker med tjejen på restresa i januari. Det finns flygstolar till Fuerto, Teneriffa och Gran Canaria. Jag har förstått att det ofta blåser sydliga vindar på vintern. Vilken spot är den bästa vindmässigt. Jag seglar gärna slalom/speed.

Hälsningar

Sebastian

tabi svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jakob_s

Medlem
    12 december, 2005 vid 09:37

Från det jag läst så verkar det som att Teneriffa är vindsäkrast i januari..
    (men det skiljer ju alltsom oftast rätt så mycket på vindstatistik för ett ställe beroende på var man kollar..)
    Var på GC i december 03 och då blåste det hela veckan..(var inte surfoholist då så jag surfade inget)

Blir säkert rättad ang teneriffa om jag har helt fel..

Tycka till !

• donpedro

Medlem
    12 december, 2005 vid 11:19

Jag har ingen erfarenhet av teneriffa men jag har besökt Gran Canaria ett par gånger och kan säga att det i stort sett alltid blåser där. Trots lågsessång och sånt så ere fanemej ständigt vind så när som på ett fåtal dagar. Kan varmt rekomendera Pozo Izguierdo kanske inte det bästa stället för slalom speed eftersom det framförallt på vintern rullar in rätt stora vågor, men helt klart vindsäkrast. Annars har du ju Bahia feliz som kanske lämpar sig bättre för slalom/speed men inte riktigt lika vindsäkert men om du ändå vill speeda kanske det inte spelar så stor roll om du måste köra 5,7 istället för 4,7.

• tabi

Medlem
    12 december, 2005 vid 11:57

Jag var i El Medano, Teneriffa förra vintern. Fick segla varje dag mellan 4.2-5.7 så det kan jag varmt rekommendera.
    El Medano är nog mest ett vågställe, så det kanske inte lämpar sig så bra för speed och slalom. Men det var ett bra surfcenter med Naishprylar och sjysta snubbar som jobbade.

Annars ska det vara platt och fint på södra Fuerte, vet inte hur det ligger till med vinden så här års dock, har bara varit på nordsidan en vinter, där var det inte mycket att hurra för. Inte vindmässigt iaf, annars var det grymt.

/tobbe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsäkrast kanarieö så här års?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.